Klickedicken

2009-08-13
00:28:21

Apocalyptica + HammerFall @ Götaplatsen
Happ, jag och Fille åkte in till Götaplatse för att se på Apocalyptica och HammerFall. Vi träffade Nicke och knödde oss långt fram. Och sen blev det att stå där. Det var inte speciellt bra, men det går att skylla till ganska stor del på scenen, ljudet och framförallt PUBLIKEN! Men de var ändå okej. När de hade slutat spela gick vi till pressbyrån för att Fille skulle köpa bulle eller kaka eller något annat gott. Jag ville ha mat, så efter Pressbyrån gick vi till McDonalds och köpte en hamburgare. Det var ganska sjukt, för det var ett berg av cheesburgare och EN hamburagre... JAG fick hamburgaren! efter det gick vi tillbaka till Götaplatsen, men Nicke skulle hem och passa sin faster, så han stack. Jag och Fille började knö oss fram till scenen. Man får ju se till att vara längst fram... Väl framme började dom spela. Det var en en del sega och tråkiga låtar, men många bra också. Märk väl att definitionen för en bra låt varierar mellan olika band. Men det var en helt okej konsert. Många gamla "klassiker" och mycket headbangande... Eller rättare sagt "mycket headbangande för att vara efter gårdagens konsert" , man fick nämligen en fin Slayer-nacke efter den. Så den lär ju ha blivit ännu finare till imorgon... Men sådant är livet för en hårdrockare, lär er det ;)

Apocalyptica

HammerFall

Nu ska jag faktiskt gå härifrån och läsa en bok :P HARE!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: