Klickedicken

2009-08-11
23:59:54

Marionette @ BrewHouse
Det var konsert idag, och den var gratis, och det var Marionette! :D

Jag kom hem från Jenses runt fem tror jag. Då vilade jag och duschade, sedan ringde mamma och sa att Terese, Martha, Mormor och Morfar skulle komma. Okej, tänkte jag och gick och klädde på mej och så. Dom kom och jag var tvungen att städa huset! När det var lite lugnare ringde jag Fille och sa att jag var klar och att hon kunde komma. Samtidigt sa mamma och Terese att dom skulle gå och fixa mat. När Fille kom hade de andra fortfarande inte kommit, vilket inte var så bra för att vi var egentligen tvungna att gå då för att hinna. Men efter ett tag kom dom och jag fick kyckling, macka och banan. Jag åt kycklingen och tog med det andra. Vi visste inte om spårvagnen skulle gå eller inte, men tro det eller ej! Den gick! Och det var bara fem minuter kvar! Så vi satte oss så klart för att vänta. Vagnen kom och vi åkte. När vi kom till korsvägen visste vi inte riktigt om den gick åt rätt håll sedan. Men vi chansade, och tur var väl det, för den gick åt rätt håll. När vi väl hade kommit av var klockan 21.10 och konserten skulle börja 21.15, så vi hade lite bråttom. När vi kom spelade dom Burn me, vilket är den enda låten jag kan, trodde jag... Men vi knödde in i publiken och röjde som fan. Det var riktigt bra! Nästan i klass med Avatar-konserten, men bara NÄSTAN. Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta om det hela, förutom att det var sjukt bra musik, sjukt kul och en helt okej publik. När allt var slut hittade vi Avatar-Simon, så vi snackade lite med honom... Men han skulle hälsa på sina gamla kompisar, så vi stack in igen. Även om det var slut. Vi hade ju för i helvete glömt NICKE! Så vi gick runt och kollade om han var där. Men vi hittade honom inte, även om Fille skrek efter honom...

Sjukt kul konsert! Marionette är ett sjukt bra band :D Hoppas att man ser någon man känner imorgon! SES!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: