Klickedicken

2009-06-22
02:25:12

AC/DC
Vaknade på Lyrön i morse, stack till stan med 11-färjan. Strax före halv ett åkte vi förbi utanför Ullevi och de hade redan börjat sälja tröjor och det var massa folk där XP Men vi stack hem och bytte kläder och duschade osv. Klockan två kom det folk; "farbror" Peter, Mauritz, Alex? och Fille. Mamma och de andra vuxna satt inne och drack öl medan jag och Fille gick ut och drack energidryck tills vi mådde illa :D Sedan gick vi in och åt. Efter maten fortsatte de andra att dricka öl medan jag och Fille stack ner till Lana och tog vangen mot Ullevi! :D På väg till Ullevi från vagnen mötte vi Avatar-John på cykel, och som den Avatar-nörd jag är hade jag såklart en Avatar-tröja på mej, så han såg mej och flinade XP haha Framme vid Ullevi gick vi runt en stund, sedan började det att regna så vi bestämde oss för att gå "in". Men de krävdes att vi skulle igenom flera kontroller och sedan kunde vi inte så under något riktigt tak, för det enda tak som man fick plats under var inget riktigt tak, det var typ ett galler :( så vi blev helt genomblöta och men biljett dog :( Efter en stund, som iof kändes som flera år, kom vi in på planen och vandrade runt lite (plus vred ur tröjan, hah :P) och hamnade halvlångt fram. Där stog vi också jättelänge, för att vi trodde att första förbandet, Bullet, skulle börja spela klockan 19.00, men det gjorde de inte. :P Men skit samma, de sög. Precis som på Hammerfall :P Det kom en ballong också :D de som satt i den vinkade frinetiskt och typ halva publiken vinkade tillbaka xD haha Strax innan andra förbandet började spela upptäckte vi att Jens (Sonjas brorsa) och hans kompis, som jag inte riktigt kommer ihåg vad han heter, man det kan ha vart Robin eller något likande, va där :O Men de var för långt bort för att man skulle kunna hejja på dem :( Förband nummer två kommer jag inte ihåg namnet på, men de hade en väldigt feminin sångare och var faktiskt ännu sämre än Bullet XP När de hade spelat klart orkade varken jag eller Fille stå mer (vi hade stått i ungefär två och en halv timme) så vi satte oss ner och väntade på att AC/DC skulle börja xD De startade allt med en video... tåg nummer 666... Med andra ord var det AC/DC's tåg vi åkte med till Trollhättan :O AC/DC var halt jävla makalösa! Sjukt bra! Och en najs publik XP Måste också tillägga att vi antagligen såg Jacob Herrman, eller vad fan han heter XP, Johns trumtekniker xD Ah, men jag kan inte riktigt beskriva AC/DC med ord. Det var helt fantastiskt! :D Försökte vid vissa tillfällen ta lite bilder, men det gick ju sådär med den jäva mobilkamera jag har XP Men vi lyckades med platserna... knödde oss fram till gången och hade bara två tjejer framför oss ett tag och i slutet var vi nästan längst fram :D Helt underbar konsert. Och jag lägger in en bild imorgon ;)


På väg hem gick vi förbi en busskur där det satt två killar, den ena bankade den andra på armen, såg jätteglad ut och pekade på mej :O Den andra var Gruse! xD hahah, jag gjorde tummen upp och flinade... han flinade knappt :( haha xD 

Kanske lägger till lite grejer imorgon... måste sova oxå...

GO' NATT!! <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: