Klickedicken

2011-08-29
19:54:33

Dålig dag som ändå blev bra
Jag jobbar fortfarande på att bli frisk och ska inte anstränga mig mer än att gå till och från bussen när jag ska till skolan. Hittills har det funkat rätt bra. Har inte haft riktigt lika mkt feber idag som innan. Har iofs suttit still hela helgen också, men hoppas ändå på att bli frisk.

Dagen började inte så jättebra. Missade bussen även om jag kom innan den skulle gå. Obviously gick den för tidigt. Och bussen efter kom sent. Jag kom inte för sent för det, men hann inte göra några fysikuppgifter. Första lektionen var svenska - eller ja, norksa kanske man ska säga för tillfället. Trodde att jag skulle dö där ett tag, klockan var halv nio och jag skulle inte sluta dagen förrän halv fem. Efter svenskan var det engelska med ny lärare. Harald Pålsson. Exakt en sådan lärare jag behöver ha för att lära mig något antar jag. Fick flest frågor och var tvungen att läsa en hemsk text högt. Gjorde bort mig totalt. Men antar att jag lär mig mer. Känns så, även om det är ett hemskt sätt att göra det på! Lunchen var inte god alls. Korv stroganoff... uuugh. Stavningen på de två senaste orden var ingte bra... Men bra var fysiklabben! Konstigt nog. Eller ja, bra jämfört med tidigare labbar. Min grupp och Amis grupp vann varsin godispåse.. haha. Kemilab, okej typ. Mördande tråkig lärare dock. Men efter det slutade de flesta.

Men inte jag som skulle ha webbdesign till halv fem. Då kom Ami med smartaste kommentaren på hela dagen! Hon berättade för mig att det bara är 100 poäng indval i trean och 200 i tvåan. Hon och jag ska läsa matte breddning i trean och jag vill läsa tyska steg 5. Alltså 200 poäng. Men då kan jag bara ha 100 poäng nu om jag inte vill ha utökat program. Vilket jag inte vill om jag kan slippa. Alltså måste jag bli av med 100 poäng. Webbdesign... 100 poäng... Vi nästan sprang till SYV för att bli av med helveteskursen. Som alltid var det kö där, men det var Josefine och hennes kompisar som väntade, så det var okej. Josefine berättade att hon inte kan gå tyska med mig i år för att hon har fysik på de lektionerna och att hon då ska ha privatlektioner med Gunilla! Vi kom fram till att hon och jag kunde gå ensamma med Gunilla och lära oss skitmycket tillsammans! Hon är grym på gramatik och jag är bättre på typ ord så vi skulle vara grymma tillsammans. Då kom SYV och jag blev av med min webbdesign. Även läraren blev glad att slippa mig redan innan första lektionen haha!

Den kassa dagen som började med att jag och Natta skulle hoppa av skolan och så slutade med att jag slipper webbdesign och kanske kan gå privattyska med Josefine! Grymt värt alltså! :D:D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: