Klickedicken

2011-08-15
22:28:11

Strängat om min gitarr!
Idag bar det av till banken för att starta nytt sparkonto och fixa ngt annat, så promenaden dit blev dagens "träning". Kan säga att det räckte gott och väl eftersom att jag fortfarande är sjuk :x

När jag äntligen kom hem spelade jag lite gitarr innan morfar kom och hämtade mig och vi åkte till gitarren för att fixa en pajjad sträng på min elgitarr. Morfar passade också på att kolla runt lite på de lylonsträngade. Vi kom fram till att de inte var värda priset då de (iofs hade fint ljud, men) skramlade lite väl mycket. Man förväntar sig en del av en gitarr när den man har är en Levin. 
När vi nästan hade gått därifrån kom jag på att strängarna på min akustiska gitarr var lite gamla och äckliga och dessutom lät illa, så jag bestämde mig för att köpa nya! Måste erkänna att jag aldrig vågat om han i affären inte nyss visat mig exakt hur man låser strängarna på bästa sätt osv..

Nu har jag jobbat hårt och faktiskt strängat om min älskling! Stolt som sjutton över det faktiskt! :)

Fick ett "Mycket bra!" av min gamla musiklärare också! haha :D:D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: