Klickedicken

2011-07-20
21:06:52

Tyskland, Lyr och Fjälla
Nu var det riktigt längesedan jag skrev här! Har varit på Lyr två gånger, i Tyskland och på Fjälla sedan sist. Eller ja, jag är på Fjälla nu.

Tyskland var helt okej. Var i Lübeck, Hamburg, Kiel och Altenholz. Det sistnämnda var rätt intressant eftersom att jag var där med skolan i fyran och bodde hos en brevvän. Var i den skolan och tittade, precis som förra gången, men åkte aldrig hem till någon av brevvännerna. Det hade kanske varit kul, men hade inte könt igen dem och de hade nog inte känt igen mig heller.
Vi började resan i Göteborg, åkte till Kiel med båten, men stack till Lübeck så fort vi kom iland. Där var marsipan och skeva hus och vi bodde på en billigt hotel som luktade rök. Förlåt, STANK rök. Stannade bara där en natt så att det var okej. Vi stack vidare till Hamburg istället och där fanns mycket mer att se. Bara hotellet var en upplevelse. Till att börja med var det en röd matta till hissen i garaget, sedan var lägenheten jättefin (lägenhetshotel) och det var fri tillgång till pool, bastu, bubbelpool och gym. Dessutom var det centralt.
Vi var på Fischmarkt, Reeperbahn, i hamnen och i centrum. Lübeck var inte min favorit, men det var helt klart Hamburg! Vi träffade dessutom en grymt rolig människa som jobbade på bageriet vid hotellet. Varje gång vi kom dit ropade hans kompis på honom "Renééé, dina svenska kompisar är hääääär!" hahah, han var jättetrevlig! :D
Efter Hamburg åkte vi tillbaka till Kiel, sedan Altenholz, sedan Kiel igen. Där gjorde vi det man "ska" göra: åkte till CITTI-markt. Och sedan missade vi nästan båten också! När vi skulle lägga till hemma i Göteborg var jag och mamma och kollade hur man gjorde. Hittade en kul männsika som jobbade där. Han berättade exakt hur osthyvlarna används när man ska lägga till! :D

När vi kom hem från Tyskland och jag slappnade av blev jag såklart sjuk! Som alltid när jag har varit engagerad i något och sedan slappnar av... Då åkte vi till Lyr, sedan hem och nu är jag på Fjälla sedan igår. Harald fyller dessutom år idag, så vi har firat honom. Men får satsa ordentligt på att vila och bli frisk nu. Jag är tyvärr jättedålig på att vila... Ska jobba på att bli bättre på det!

Puss alla!

Kommentarer:
#1: nathaly

hahah asläääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääängesen du bloggade juuuh! ;D

2011-07-21 @ 00:43:35
#2: Jenny

Jaa... Inte orkat. :P

2011-07-21 @ 11:01:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: