Klickedicken

2011-06-20
08:25:05

Metaltown, andra dagen!
Första Metaltown dagen gick jag och lade mig vid 04.00 eller något senare. Klockan 09.45 vaknar jag av att min kära bror spelar skalövningar på piano! Efter att ha legat och lyssnat på det i kanske tjugo minuter inser jag att han inte kommer att sluta, så jag går upp.
Allt flöt på rätt bra; ner till bussen (behövde inte vänta många minuter på den), ta ut pengar vid Heden, köpa vatten och sedan sätta sig på bussen och åka till festivalen.
Första bandet vi såg var Humanity's last breath. Kommer inte ihåg så mycket från det, så det var inte skit tråkigt och inte asbra, haha. Sedan var det iallafall Parkway Drive, vilka var bättre live än jag trodde. Vi gick lite tidigare från dem för att hinna till Insesne, så vi missade Carrion. Synd det, men tyckte det var värt eftersom att det var Insense vi skulle se efter. Det ångrar jag nu. Insense var inte mycket värda live, så det hade varit mycket mer värt att se sista låten med Parkway Drive ändå.
Efter Insense hade vi tänkt se Meshuggah, men det regnade så vi stannade i tältet och såg the Black Dahlia Murder iställlet.
Därefter började det riktigt roliga! Cradle of Filth! En av höjdpunkterna på festivalen! De var riktigt bra, men publiken var seg och de kanske inte passade jättebra på den stora scenen i det ljuset... jag vet inte. Men det var ändå något av det bästa! <3 Vi hittade också en kompis när vi skulle knö på den konserten. Han sa innan att han skulle vara längst fram, men stod bakom oss hela tiden, haha.
Bring me the Horizon var efter Cradle of Filth, men de var inte direkt bra, trots att alla andra verkade tycka det, så efter ett tag gick vi till tältet istället och kollade på Deicide. Fan vilket lyft! Från Bring me the Horizon till Deicide! De var skitbra och galen konsert var det också! :D
Nu började det bli spännande! KoRn var nästa band! Vi gick till scenen och knödde lite lagom. Skulle knött mer där i början. Fan va värt att stå längst fram på dem! Fyfan va bra de var! Men samtidigt ösregnade det så alla var genomblöta... TYCKER FÖR ÖVRIGT ATT REGNPONCHOS BORDE FÖRBJUDAS! Man fastnade i alla som hade det (innan det blev helt blött, då gled man som bara den!) och det gjorde det grymt jobbigt att knö.
KoRn hade varit det perfekta huvudbandet! Alla var blöta och ingen ville egentligen se Volbeat så folk gick hem. Tror att det var rätt dött på sista konserterna, haha! Rätt åt Volbeat.. :x
När vi var i Nordstan för att komma hem gick det förbi några "vanliga" människor, glodde och ba "Åååh, FYFAN!" Hahah!

Första dagen var bra, andra dagen var perfekt! Kunde vart fler bra band och så, men ändå grym festivalkänsla på andra dagen. Vi kom tillochmed hem på mindre än två timmar andra dagen! En stor förbättring!

Nu efter att ha vart på Metaltown båda dagarna, känns det ändå som att man kanske ska gå nästa år igen. Sammanfattningsvis var det ju en asbra, men dyr festival med massa trevligt folk. (Han som ville ha puss på kinden, han på Cradle of Filth, de efter Deicide, de på bussen osv..)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: