Klickedicken

2011-10-30
23:04:04

100 frågor
Jag och Fille sitter och kollar på Nattas blogg o kom fram till att vi ska ta en lista av henne och svara på, så att alla tre har svarat på samma frågor :)

1. Hur gammal är du om fem år?
22, snart 23 :)

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Fille och Jonas :D <3

3. Hur lång är du?
172-173 tror jag. Vill ibland vara längre o ibland kortare, så det är la en okej längd :)

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Forfarande bröllposfilmen med Ami och Anna :)

5. Vem ringde du senast?
Anna för att fråga om Fille fick låna hennes dator

6. Vem ringde dig senast?
Typ pappa, kanske. Ingen större koll där :p

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Njetz.. It's cool :3" från Theo (:

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror helt på vad man vill och vem det gäller. Har man inget man vill säga men ändå snacka lite, blir det sms. Vill man något fort eller vill ngt viktigt eller så blir det att ringa. Sen har man ju vissa man ALDRIG skulle ringa, haha (a)

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Båda... först gifta och sedan skilda

10. När såg du senast din mamma?
fem min, kanske. När jag hämtade Annas dator

11. Vilken ögonfärg har du?
Brukar ha gröna :)

12. När vaknade du i dag?
Helt ärligt har jag ingen aning, dessutom var ju klockan fel. Det är den fortfarande haha

13. Vilken är din favoritjulsång?
Jag vet faktiskt inte! Det är mer principen att man går runt o myser och folk nynnar på julsånger eller att alla sjunger julsånger tillsammans <3

14. Vilken är din favoritplats?
I publiken på en riktigt jäkla fet konsert! :D Annars har jag ingen. Det spelar annars mycket större roll VEM man är med än VAR man är.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Jag vet faktisk inte det heller. Har kanske inte vart på den värsta platsen än ;)

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag har faktiskt ingen aning! Förkoppningsvis har jag gått klart Chalmers och jobbar på ngt nice ställe och så. Bor i typ Göteborg, Berlin eller ngt :)

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag var mörkrädd, rädd för att det skulle börja brinna, att någon skulle göra inbrott eller att någon i familjen skulle bli skadad eller sjuk plötsligt.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Alla bilder från McDonalds o MacForum med Fille och Jonas! :D <3

(även om just den här bilden inte var jättekul om man inte var där o vet hela storyn runt...)

19. Hur stor är din säng?

Normalstorlek... :)

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Har en MacBook, alltså bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med

22. Hur många kuddar har du i sängen?
En för tillfället

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett, det jag bor i nu

24. Vilka städer har du bott i?
Mölndal, bara

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Beror ju såklart på var jag är? Inne typ hemma vill jag ha strumpor. Ute: skor. På sommaren går jag iofs ofta barfota även ute :)

26. Är du social?
Shit, jag vet inte. Får ryck om jag inte träffar någon på typ mer än tre timmar, så jag antar det.

27. Vilken är din favoritglass?
Glass utan laktos, men som fortfarande smakar glass. Hemgjord kaffeglass, banan- och choklad glass eller köpt ägglikörglass är gott :)

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Jag gillar inte efterrätter. Fika är mycket godare! :D Då är glass eller kladdkaka en favorit :)

29. Tycker du om kinamat?
Ja, vem gör inte det!?

30. Tycker du om kaffe?
Inte typ dricka en kopp kaffe, men att ha kaffe i saker är gott. Typ i chokladbollar eller kaffeglass :)

31. Vad dricker du till frukost?
Vatten. Dricker alltid vatten :)

32. Sover du på någon särskild sida?
Ja, men den ändras. Sover alltid på sidan, men det går i perioder vilken sida.

33. Kan du spela poker?
Nej, faktiskt inte...

34. Tycker du om att mysa/kela?
Självklart! <3 Vem gör inte det? :o

35. Är du en beroendemänniska?
Ja! Blir beroende av allt möjligt!

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, men Justin Bieber har samma som jag ;o

37. Vill du ha barn?
Just nu känns det väldigt avlägset, men jag antar att jag kommer att ändra mig ^^

38. Kan du några andra språk än svenska?
Tyska! Inte flytande, men ändå. Sedan såklart lite lagom med engelska. Kan även ytterst lite isländska och förstår de nordiska språken okej.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, men de kallade den för färdtjänst O.o

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet på sommaren och bassäng på vintern helt enkelt :)

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Konserter! Älskar konserter!! :D:D:D Annars blir det nog mycket pengar på skivor och en del på kläder. Men som sagt, framförallt konserter.

42. Äger du dyrbara smycken?
Beror väl på hur man definierar "dyrbart". Det känslomässiga värdet är la större än det... andra.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Jag kollar nästan aldrig på TV... Så jag har inget :p

44. Kan du rulla med tungan?
Japp :)

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Beror helt på humör! Men känner många roliga människor som alla är roliga på sitt sätt liksom, så det går inte riktigt att jämföra dem.

46. Sover du med gosedjur?
Nej, jag har lärt mig att inte riva mig på väggen nu :)

47. Vad har du för ringsignal?
Ljudlös, men antar att det är en Avatar- eller Zombiekriglåt om jag sätter på ljudet.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, det hoppas jag! Skulle vara jättekul att se dem om sådär hundra år :D

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En CD eller Filles naglar, jag vet inte riktigt :o

50. Flirtar du mycket?
Skulle jag inte påstå, nej ;)

51. Kan du byta olja på bilen?
Pappa lärde mig nästan det en gång!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej :) Shit vad jag är laglydig! :D

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Antagligen Animal Farm, för att man skulle läsa den i skolan x)

54. Läser du dagstidningen?
Om jag hinner :)

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, det gör jag inte...

56. Dansar du i bilen?
Haha, hur sjutton då? Nej, det gör jag inte ^^

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Den där mamma var och snackade... Kommer inte ihåg vilken det var :p Lyssnar i princip aldrig på radio

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Matte för att förklara PQ-formeln för Fille, eller att jag försökte rita en dreadlock :P

59. När var du i kyrkan senast?
Skolavslutningen i nian...?

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Hardy! :D Eller Nafisseh :D:D

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Några timmar när jag sov i tält i trädgården som liten. :)

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Extra speciellt..? Jag vet faktiskt inte... Det känns ju sådär att inte komma på något :(

63. Vad lyssnar du på just nu?
Ett japanskt band, アナーキー

64. Har du varit med i tidningen?
Japp! I metro :)

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Jag vet inte! Det är liksom inte så att när man äter något konstigt tänker man att "åh, det här var det konstigaste jag ätit!" och kommer ihåg det...

66. Vem såg dig naken senast?
Någon i duschen i badhuset, kanske..?

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Vit och svart, tror jag :)

68. Hur imponerar man på dig?
Man är sig själv, snabbtänkt, snäll, osjälvisk (men inte överdrivet) osv :)

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Jag brukar inte ringa någon då...

70. Har du någon piercing?
Har ju såklart hål i öronen, men funderat på att göra en del andra :)

71. Din största vinst?
Vinst...? Kan man se det som en vinst att få gå i en jäkla bra skola och träffa en massa bra människor efter att ha gått i en mindre bra skola i tio år? Isåfall är det min största vinst.

72. Civilstånd?
Jag är singel.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook framförallt.

74. Är du fåfäng?
Nej, det hoppas jag inte!

75.  Ångrar du någonting du gjort?
Alla ångrar väl någonting, antar jag? Men jag, det gör jag.

76. Hur gammal är din pappa?
Nästan exakt trettio år äldre än jag är :)

77. Vilket är ditt drömjobb?
Oj, jag vet inte! Finns många saker som skulle vara kul att jobba med, men vet inget jag inte skulle tröttna på efter alldeles för kort tid.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Ja.. Säkert! Typ gå på ALLA konserter jag vill gå på? haha, nä men det är det jag kommer på nu.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Min familj har haft en kanin och fiskar. Men jag har liksom inte haft något eget djur.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag har ingen aning om vad mina "läsare" vet om mig... Men jag tar åt mig nästan ALLT folk säger till mig. Både bra och dåliga saker. (Kanske mest de dåliga, tyvärr). Jag gillar att lära mig saker, men inte att plugga. Och.. jag gillar att fota och rita! :D Konstig blanding på de tre sakerna, men var skitsvårt att komma på något.. haha

81. Svär du ofta?
Ja, men jag jobbar på att svära mindre :)

82. Sverige när det är som bäst?
På sommaren, kanske?

83. Kan du åka slalom?
Nej, har typ åkt skidor en gång och då fick jag så ont i knäna att jag svimmade efter sådär tre timmar....

84. Vad har du ätit i dag?
Macka till frukost, päron till lunch, lite pizza och en liten hamburgare till typ middag och sedan en del "sötsaker" däremellan. Verkligen JÄTTEMYCKET med andra ord ;o

85. Vad har du för utbildning?
Grundskolan är avklarad och är på andra året på natur/natur på gymnasiet

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Jag vet faktiskt inte! Har fått höra att jag har snygga ben, men jag vet inte. Måste jag välja något väljer jag nog det ändå... :p

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Min mage, kanske?

88. Vilken är din bästa egenskap?
Ja du... Tycker att det är jättesvårt att svara på det själv! Efter att ha funderat typ skitlänge överlämnar jag frågan till mina nära vänner. :)

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Samma svar här som på 88, tror jag ;)

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Hitler kanske? Jag håller inte med honom på något sätt, men han är intressant. Hur han kunde får så många att hålla med honom på så kort tid och hur han kom fram till sina... idéer. Sedna någon cool sångare eller så. Kan inte komma fram till vilken bara, haha. Det finns SÅ många bra! :D:D Typ Axel Widén!! :D:D <3

91. Saknar du något?
Ja, till exempel en dator som går att använda.. haha

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja.. Man måste få ha liskom en "egen" dag! Man måste inte få saker, men att få lite uppmäksamhet. Att folk grattar o så. Men att sjunga o det är lite onödigt ^^

93. Vad gör dig ledsen?
Människor som inte bryr sig om någonting och elaka människor

94. Vad gör dig glad?
Omtänksamhet, snälla kommentarer, människor som inte ger upp, glada människor och sist men absolut inte minst; konserter! Inkluderar moshen, musiken och den allmänna kärleken i luften :D

95. Har du varit gift eller förlovad?
Nej, det har jag inte.

96. Vad ska du göra i helgen?
Denna helgen tar slut idag, men har träffat kompisar :D Nästa helg är jag i Berlin.. :D

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Mycket.. Just nu kom jag o tänka på "Akta ägget" med Vickan och Fille eller när jag och Natta skulle till hållplatsen och en människa nyser och jag bara "PROSIT!" haha :D

98. Vad har du för laster?
Jag är laaaaat och allergier.

99. Vem är din förebild?
Åh, svårt! Jag kan inte svara på den!

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Shit, vad lång tid det här har tagit! Jag kanske följer Fille hem eller så? :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: