Klickedicken

2011-10-27
16:25:45

Göteborgs Universitet
Idag har jag vart på Göteborgs Universitet. Skulle bli kemi på förmiddagen och fysik på eftermiddagen.

Kemin var i kemihuset på Chalmers och började med någonslags föreläsning om celler. Det tycker jag är biologi, men okej. Det var inte direkt kul, men det var inte så länge, så okej. Vi skulle få gå iväg med olika människor istället. Jag, Ami och Fredrik fick gå med Johan Boman! Det är mammas gamla jobbarkompis. Haha, så fick vi sitta i mammas gamla fikarum och lyssna på Bomans föredrag. Kändes sjuuukt udda! Sedan fick vi gå runt o kolla i labben med Boman och Matthias - mammas gamla handledare! Kändes ännu mer udda, haha. Påpekade också att mamma är min mamma "Ja, jag visste att jag kände igen dig!" fick man som svar på det, haha :D

Sedan fick man baguette med ost o grönsaker, läsk och en och en halv timmes rast. Jag och Ami tog våra mackor och drog ner till Tyska, liksom bara för att vi ändå var nära. NU fattar hon att Sörgården kanske inte var så bråkig ändå.. Haha. (Och jag fick veta att Fässberg kallas blatteskola.) Tyvärr var inte Sara där när vi kom (ingen visste var hon var), så det var lite tråkigt. :(
Hur som helst tog vi vägen om Hemköp och köpte bullar! Precis som på den gamla goda tiden! haha :D Faaast de ha gjort om där inne, så ändå inte som förr.

Vi drog tillbaka till Chalmers för att gå på fysikföreläsningen ...på väg o vatten! O.o Det var det absolut tråkigaste jag har varit med om. Jag höll seriöst på att somna! Det var en tjej som babblade på huuuur länge som helst och ba "eeeehh" och gjorde ett sånt där nästan smackande ljud heeeela tiden. Och så snackade HON OCKSÅ om celler och deras membran. Det är biologi, men de snackade om det på både kemin och fysiken... Och inte på ett fysikaliskt eller kemistiskt sätt heller.. Sedan var det en liten paus, så jag och Ami satt och klagade på det hela tillsammans med Matz, som höll med om alltihop haha. När vi kom in igen handlade det om svarta hål och strängteorier! :D:D Och det var en grym föreläsare! :D Så det var en jäkla bra avslutning på dagen! hahah
Plus att jag träffade Cornelia utanför efteråt :D

Men jag vet fortfarande inte vilken linje jag ska gå på Chalmers... :s Jag och Ami ska på Universitetsdagar någon gång.. senare. Missade ju matten så ah.

Nu längtar jag som fan till att ta studenten och börja på Chalmers. :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: