Klickedicken

2011-10-10
20:43:46

Marknad
I lördags var det bara att stiga upp tiiiiidigt, trots stel och värkande nacke och rygg. Marknadsdags! Det var iofs inte så jobbigt, vaknade av ngn konstig anledning vid halv sex, men det är en annan hisoria.

Drog in till Brunns och tog ut pengar för att sedan dra vidare till centralen och vänta på Fille och sedan ta tåget. På tåget satt man ändå rätt okej, men shit vad man blir trött av att försöka sitta så att nacken inte gör ont! När vi var framme och hoppade av tåget insåg vi hur snorkallt det faktiskt var. Gick genom nästan hela marknaden och höll på att frysa sönder, men det löste sig nästan när vi tog varsin kebab. Mitt i kebabätandet ringde mamma och sa att de nästan var framme (de hade - håll i er - kört FEL på väg upp!!) och hon bad mig att köpa bröd, så vi gjorde det. Sedan var det mest att gå fram och tillbaka och kolla lite och köpa lite grejer. Blev Nemi, skivor, naturgodis, örhänge/piercing/kalla-det-vad-du-vill, brända mandlar, strumpor och säkert något mer.

På väg hem blev det svårt med alla lantisar. Tydligen kan de inte åka buss, så det tog en kvart att gå på bussen! Vi missade som tur är inte nästa buss, men var tvugna att kuta som fan till tåget! Höll på att missa det, men vi hann! Blev en del flumm där på tåget tror jag.. Fille uppdaterade min status på fb, tex... Problem med språken där.. haha

Väl tillbaka i Götet drog vi åt varsitt håll...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: