Klickedicken

2011-09-06
20:07:30

Mattetävling eller Svenskaprov!?
Den 27e september har jag fyra timmars svenskaprov eller 5 timamrs matteprov/tävling. Vad ska jag välja!?

Svenskaprovet är en skrivning på argumenterande uppsats och obligatorisk. Gör jag matten istället får jag antingen inte göra det eller göra det senare. Egentligen är sådana prov ganska mysiga.. Man sitter i aulan med sin macka och lyssnar på typ 60 naturare som sitter och tänker så att det knakar eller skriver frenetiskt. Så slappar man lite och skriver lite... Asnice! Men samtidigt får man ångest när det inte blir bra och svenska är ett tråkigt ämne.

Mattetävlingen är problemläsning och det är elever i hela världen som tävlar. (Typ som teknik8an, fast inte bara Sverige. Och bara matte.) Jag som gillar matte skulle nog gilla det enormt mycket egentligen. Mackan och folk som tänker och skriver igen. Men kan vara världens svåraste prov och det känns ju sådär att få typ noll poäng. Har inte heller kollat vilken nivå det är och tror att jag måste svara imorgon om jag vill vara med. Är man bra är det ju skitkul och kanske kan hjälpa betyget en bit på traven mot det högre. Inte för att jag vet om det kommer att behövas, men ja.

Vet inte vad jag ska välja... HJÄLP!

Sedan måste jag bestämma innan imorgon vad jag ska ha för ämne på redovisningen i svenskan. Det är skitsvårt för att det är bara fem min, så man kan liksom inte börja förklara något ordentligt... Har några förslag...
  • Ett band, typ Avatar eller något. Förslag på annat band?
  • Vad ni inte visste om Hitler. (Bara det att jag inte vet vad jag skulle berätta)
  • Island och det isländska språket. (Antagligen lite fakta typ om vulkaner och att det är ett skitsvårt språk)
Hjälp med det med!?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: