Klickedicken

2012-04-05
23:33:32

Farväl till go'a, glada och snälla Gabriel
Tog bussen med Fille in till Sahlgrenska imorse. Träffade Natta och Lulle på hållplatsen och gick för att hitta Philip. Han, Edward och George visade oss vidare till väntrummet som var nästan fyllt med folk från både hans nya klass och vår gamla.

Det var riktigt hemskt när hans mamma kom. Hon var så enormt ledsen! All den kärleken och all den sorgen var otrolig. Det fyllde hela rummet. I princip ingen i rummet verkade kunna hålla tårarna tillbaka. Hon gick runt och tackade alla, en i taget, för att de var där. Så gullig hon är! Jag lider med henne och Gabriels lillebror.

Att gå in och se honom var inte heller det lättaste. Men det var fortfarande jobbigare att se hans mamma så ledsen. Det blev så verkligt.

Det var fint att så många var där. Framförallt tänker jag på Philip, Edward och George som tog emot folk och var där som "moraliskt stöd", Tina, vår gamla klassföreståndare och såklart alla från gamla klassen, som fortfarande bryr sig två år efter att vi slutade gå i samma klass.
Det känns inte rätt att en så ung och så god människa ska försvinna så plötsligt. Det är orättvist.

Och jag tänker på hans familj. Hur jobbigt är det inte för dem, som älskade honom och träffade honom vaje dag, om det är så jobbigt för oss andra som det är. Usch! Tänker på dem! <3

Bilden tog jag från Nattas blogg.

RIP, Gabbe. <3
Och tack söta vänner för stöd idag. Både före, under och efter avskedet. <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: