Klickedicken

2012-08-23
19:44:16

Glasögon
Jag måste säga att jag älskar mina tant-glasögon!
 
Jag är förmodligen översynt, men har haft kramper i musklerna kring ögonen i flera år. Det är i alla fall vad läkare o optiker har kommit fram till. Det är också anledningen till att jag har fått ont i huvudet av mina lila glasögon, trots att det kännts som att jag sett bättre med dem. 
 
Efter senaste ögonläkarbesöket fick jag veta att jag ska använda sådana billiga glasögon man kan köpa lite överallt, när jag läser. Typ plus 1,00 eller 1,50 dioptrier. Det gjorde i början att jag såg sjuuukt suddigt och hade ännu svårare att läsa än innan, men nu när jag har använt dem till o från hela sommaren har jag vant mig och kan ÄNTLIGEN läsa igen! Och jag får inte ens ont i huvudet! Det känns jättebra!
 
Nu blir jag bättre o bättre på att använda dem och jag hoppas att kramperna är borta, så att jag kan göra en normal synundersökning och få ett par riktiga glasögon med rätt styrka. De jag har nu kostade 30 spänn och har ungefär den kvallitén de borde. 
 
Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att de är snygga eller inte, men de var de enda som inte såg genomtantiga ut! hahaha, känner mig som en tant. Menmen... vad gör man inte för att slippa huvudvärk? 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: