Klickedicken

2012-08-12
00:24:20

Taket är högt...
Jag bor i en villa med ett väldigt mossigt tak. Då menar jag VÄLDIGT fullt med mossa. Det är varken bra för taket eller för grusgången, eftersom det ramlar ner mossa varje gång det regnar eller en fågel går på taket. Kul.
 
Därför bestämde sig min bror för att klättra upp och rensa taket för första gången sedan pappa flyttade till lägenheten. Och det är ett tag sedan för de som inte vet. I alla fall blev det många skottkärrelass med mossa och han tröttnade efter ett tag, så jag klättrade upp. Herregud.
 
Jag är normalt inte rädd för höjder, men det här var något annat. Det kändes inte säkert för fem öre att vara där uppe. Pannorna knakade när man gick på dem, så att det lät som att de antingen skulle gå sönder eller halka ner, man såg halva Mölndal där uppifrån och det såg ut som att man var högre upp än man egentligen var när man kollade rakt ner. Man såg inte grusgånen som var under, utan bara gräsmattan som ligger nedanför en backe nedanför grusgången liksom. Uhh. Utöver det höll man på att borsta mossa som satt fast som satan så man fick ta i.. haha Skakis var jag. 
 
Men tog en liten bild på den fina utsikten med mobilkameran. Inte en tanke på att sladden är borta sedan flera år och bluetoothen inte funkar längre. Synd det. Annars hade ni fått se. 
 
Det var min lilla saga om taket :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: