Klickedicken

2012-12-15
00:32:00

Datorn lever!
Hej igen!
Nu var det väldigt längesedan jag skrev! Datorn har stått på tork i en vecka, utan baksida och med fläkt riktad mot den och allt. När jag öppnade den i lördags var det en vattenpöl på batteriet... Kul, heh. 
 
Nu är den i alla fall startad och den ser ut att fungera som vanligt, tack o lov! Menmen, man vet ju aldrig. Jag har hört om flera fall där datorn har fungerat precis som vanligt för att två dagar senare somna in och aldrig mer starta igen, så vi får se hur det går! 
Visst är datorn vacker på insidan!? Den är så.. kompakt. Allt passar perfekt, ingen plats som inte är uppfylld. Det är en av gerjerna jag gillar med apples datorer; de känns inte så plastigt billiga som många microsoftdatorer gör. De är ofta plastiga, obalanderade och konstigt lätta. Meen älskar min mac! <3 
 
Julkalendern har rullat på som vanligt, bara det att det har vart svårt att klippa ihop avsnitten utan dator. Först lånade jag Theos för två avsnitt, sedan Saras för typ två. Stort tack till båda er för det! <3 De senaste två har Vilma klippt ihop på sin dator, så de ser lite annorlunda ut, men bra ändå! :D
Ni följer väl naturjulkalendern!? Om inte är det bara att direkt klicka gilla HÄR
 
Veckan utan dator har varit väldigt annorlunda mot normala veckor! Såklart eftersom jag har använt min gamla, sega och tunga dator istället för min kära vanliga, men också för att, vad som känns som, 75% av klassen är på Universeum. Det har med andra ord varit rätt tomt o klassrummen. Lite tråkigt, men samtidigt lite skönt. :)
 
På idrotten idag tex, var vi åtta personer. Det är inte jättemycket med tanke på att vi är 28 i klassen! Just det! Fick veta att vi ska dansa bugg efter lovet! Ska bli kul! :D Dessutom fick vi veta att vi gärna får ta med "pojkvänner och annat löst mansfolk"! Gillar ordvalet där! Någon som känner sig träffad på den beskrivningen och vill komma och dansa bugg med NV10b vecka typ tre kan la höra av sig? ;)
 
För övrigt känns det bra. Jag menar, det är knappt en vecka kvar i skolan! Dessutom ska jag ut och åka skidor imorgon, sedan filma lite och avsluta med glögg och pepparkakor med några av de finaste människorna som finns. En perfekt lördag! Nu blir det en dusch innan jag ska sova! Har en del timmar från denna veckan att ta igen! God natt!

Kommentar:
#1: Nathaly

Pepparkakor? Hur gick de me att hålla sig borta från sånt? ;)

Svar: Äh, dåligt. Jag har gett upp det där helt och inser att jag får leva mitt liv som en 250 kg person som inte orkar gå hundra meter....
Klickedicken

2012-12-15 @ 10:13:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: