Klickedicken

2012-12-29
18:48:05

Sista spelningen
Igår spelade Zombiekrig för sista gången med Axel som sångare. Förmodligen även sista gången överhuvudtaget.
Bilden tog jag på spelningen igår ;)
 
Jag skulle bara sova en timme innan jag skulle fixa vad som skulle fixas innan spelningen, tänkte jag vid fyratiden. Anna lovade dessutom att väcka mig senast fem, meeen det gjorde hon inte. Hon väckte mig sju... snabbt som fan stack jag iväg för att träffa Fille och åka till Sticky.
 
När vi kom dit fick vi varsin tröja för att vi vart så duktiga och köpt biljetter innan. Rätt fula var de, meen ändå. Vi märkte också att det var ett tag kvar tills Eldrimner skulle spela. Efter eldrimner var det dryga två timmar till Zombiekrig. Bara att inte somna skulle vara sjukt svårt!
 
Under första halvan av Eldrimner fotade jag. Feeett nice var det! Grejen är bara att det är sjukt svårt att ställa in fokus när man själv ser suddigt hela tiden? Eller iaf om man är trött. Jag kan liksom inte läsa på en mobilskärm om jag är riktigt trött. Detta resluterade i vilket fall till att på nästan alla bilderna är objektet ur fokus. (nej, jag kommer inte på ett bättre ord än "objektet"....) Menmen, får fixa någon slags lindser till nästa gång, elller så får jag bara se till att inte vara så sjukt trött!
 
Zombiekrig-spelningen var fantamig magisk! Jag har aldrig varit på en dålig spelning med Zombiekrig. Inte ens den där vi var fem pers som röjde var dålig. Tvärt om var den en av de bättre. Jag måste säga att det är tack vare Axel. Han verkar veta precis hur han ska hantera en liten publik, såväl som en större. På den lilla konserten var han med på golvet och röjde med oss, medan han på större spelningar verkar ha någonslags kontakt med hela publiken. De flesta andra band jag kan komma på kan det ena, men inte det andra. 
 
Åter till gårdagens spelning, den sista! De spelade en massa bra låtar, kan inte säga någon de missade! Klart det hade vart bäst om de spelade ALLA, men ah. Hade inte velat byta ut någon. Sedan att Axel, mellan två låtar, hukar sig ner mot mig och Fille, ler och undrar hur det är. Det fanns inget annat att svara än att det var perfekt. Bästa spelningen på sjukt länge, liksom. Vad säger man!? Bästa låtarna och bästa sångaren! Större delen av publiken var rörande eniga om att Axel Widén INTE borde sluta som sågare i Zombiekrig. 
 
Efter sista låten går sångaren runt och tar i hand med alla som når och vill. Där såg det nästan lite tårögt ut, meen kanske inte ska spekulera i det. ;)
 
Bästa och sorgligaste spelningen på länge! Zombiekrig kommer alltid finnas i min skivsamling, men framförallt i mitt hjärta!  <3

Kommentar:
#1: Natta

Tog du den bilden med en iphonekamera?! O.o

Svar: haha omg, nej. Systemkameran såklart! :D Fett kul att springa runt med den på spelning :3
Klickedicken

2012-12-29 @ 19:46:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: