Klickedicken

2012-12-06
21:26:54

Torsdag i labbet
Nu börjar vi få ordentlig labb-vana och vet vad vi kan och inte kan göra. Delar med mig av en bild jag tog på Julia, Julia och Vilma! Julia 1 gör färger, Julia 3 gör tvål och Vilma förbereder ett av våra experiment. Men så sjukt härlig känsla att bara mysa runt och labba lite random sådär! För övrigt sitter Matz någonstans utanför bilden och leker med sin dator. Det hör liksom till!
 
En sak vi lärt oss att vi "kan" göra är att blanda borsyra och metanol, koka det och elda gaserna som blir. Blev en sjukt fin låga måste jag säga!
 
 
Efter den gröna lågan hade Matz tröttnat grovt på sin dator och jag och Vilma hade inte mycket kvar att göra, så vi kom fram till att han skulle sticka och köpa cola och mentos. Gissa vad vi skulle göra med det!? Såklart skulle Matz ha sjukt mkt mentos i munnen och dricka cola samtidigt. Tanken var att det skulle spruta som bara den, men ah. Resultatet kommer som ett avsnitt i julkalendern! Håll utkik!
 
Här är en bild jag tog från videoklippet med min kamera. Den är ju faktiskt sjukt bra att filma med! :D (Bättre än filmkameran vi använder tom!) Och ja, det hör till att vi alla ser väldigt udda ut på bilden. Vi är väldigt udda! <3
 
Efter mentos/cola-experimentet bestämde vi oss för att göra microexperimentet. Ni vet det där med att micra en glödlampa? Vi satsade på CD-skivor, lampor och ett lysrör. Fegast idag? Matz. Lätt. Hahah, sen kommer la jag och Julia. Menmen. Det brann iaf i micron minst en gång. Matz byggde en damsugare helt random och Vilma filmade alltihop. Vi fick också lätt in rutinen att så fort vad-det-nu-var i micron brunnit färdigt/exploderat/whatever stängde jag av och bar snabbt som satan micron till fönstret och viftade ut röken och blåste med damsugaren. Samtidigt vinkade vi till alla som gick förbi. INGEN vinkade tillbaka.. heh.
Tillsammans blir det bombis ett fett avsnitt i vår bloopers-långfilm som lär komma lagom till julafton!
 
Ha det gött och glöm inte kolla in vår julkalender!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: