Klickedicken

2012-02-03
17:58:29

Lillasyster - 3
Lillasyster har släppt en ny skiva, 3. Efter att ha hört flera av låtarna på konsert och lyssnat igenom skivan några gånger är det ändå bara några få låtar som fastnar. Men de som fastnar slår mitt i prick!



Total Panik är en av de som bästa låtarna på skivan. Den spelas uppenbarligen på radio också, så den kanske kan ersätta den förfärliga Umbrella, som var ett fult försök att bli kända bland annat folk också... Jag vet inte vad jag egentligen ska skriva om den, men jag älskar den! De har så rätt i att "det finns inget starkare än total panik"!

På Lokal är väldigt annorlunda mot de andra låtarna, men jag kan inte bestämma mig för om den är bra eller dålig.

Motley Crew är den typiska Lillasysterlåten. Texten är i princip att det inte spelar någon roll hur man ser ut och att de själva är tjocka. Men gud så bra den är!

De har kvar sina fantastiska texter. Förutsatt att det är Martin Westerstrand som skriver dem, avgudar jag honom!
Några favoriter från senaste skivan:

- Den färg som pryder dig smakar leverpastej

- Stopp! Lyssna; även om du är tjock som fan, utom all kontroll.
Ful som ett troll, ja det spelar ingen roll
Smal som ett hårstrå, försvinner i vinden
eller trasig från födseln med en framstjärt på kinden


- Rättsmedicinskt sjuk eller ligga med gravida
du är välkommen till och med som medlem i Takida.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: