Klickedicken

2012-07-29
19:57:53

Knorrfest
Jag o Fille möttes i stan för att ta bussen till Trollhättan. Vi skulle bara käka ngt först, men det var enorgmt svårt att hitta banan och vatten måste jag säga.
 
När vi skulle på bussen sa tanten som kollade biljetter att fille inte fick åka på sitt busskort. Det är la självklart att man ska kunna åka med västtrafiks busskort på deras bussar!? Men det tyckte inte hon, så det vara bara att betala. Surt när man tagit med sig lagom med pengar och måste betala fett mkt till chauffören, så att det knappt finns till mat sedan. I alla fall så kom vi ganska snabbt fram till Trollhättan. Tiden går fort när man har roligt och vi snackade om psykiska störningar (framförallt bipolaritet/manodepressivitet), självmord och hur man mördar någon utan att lämna spår efter sig. Mycket intressant!
 
Väl på festivalområdet fanns inte mycket att göra, så vi gick runt lite o kollade hur mycket folk det var på skitbanden som spelade. Enda anledningen till att de var där måste ha varit att de kände arrangörerna! haha Men vi tänkte ju att om det är såpass med folk på dem måste det vara minst det dubbla på Eldrimner som skulle spela precis efter. Det var det inte. Det var hälften! haha
 
Men Eldrimner var skitbra! Ganska dåligt ljud, men annars fantastiskt! Jag och fille röjde sönder totalt, tror att min totala nackspärr kommer nästan uteslutande från Eldrimners konsert. I slutet kastade Alex - sångaren - ut sitt svettband. Gissa om jag fångade!? (Jag borde ha MVG i idrott för det där!) Fett nice. 
Langar bild från en spelning på Sticky eftersom jag inte hade kameran på knorrfest.
 
 
 
Efter Eldrimner blev det kebab! Och snacka lite med den långhåriga gitarristen och Alex. :3 Gitarristen var orolig för att ljudet var kasst och Alex tyckte att min tröja var jävligt snygg och sa att han kände igen mig från sticky när jag var där och fotade. Yay! haha :D
 
När kebaben var slut och Eldrimner borta var det väldigt många timmar kvar till Skitarg, nästa band vi skulle se, så vi bestämde oss för att gå en promenad. Vi hann inte ens till busshållplatsen innan det kom två fulingar och snackade om cola. De hängde efter hur länge som helst. Den ena var ganska kul i början, men blev fett jobbig, den andra hade inövade repliker. haha, kul så här efteråt, men de var fett jobbiga då.
 
Vi lyckades skaka av oss dem och hamnade i öltältet med några göteborgare. De var fett mycket niceigare, så vi hängde med dem till skitarg började spela. Det var också dem vi "söp under bordet". haha det var väl en överdrift, men det var de som uttryckte sig så. 
 
Skitarg var bra, men ljudet var skit. Verkligen skit. Hördes ingen sång alls. Men skitarg är skitarg så det var ändå fett! Fick finfin liten - ja vad ska man kalla det? - också. Bild på den! :D <3
 
 
Med tanke på att skitarg var 35 min sena och det antagligen skulle bli mycket senare, det spöregnade, fanns inget att göra när vi väntade, jag hade pissont i huvudet OCH vi skulle behöva gå halv ett för att hinna med bussen bestämde vi oss för att skita i Raubtier. Kändes hemskt, men såhär i efterhand känns det som att det var rätt beslut. Vi slapp komma hem klockan halv åtta på morgonen! 
 
Vi promenerade runt vad som kändes som hela trollhättan för att leta efter centralen, men på en liten väg hittade vi Raubtiers bil! :D Fotade den och fick springa till bussen. Det var precis så att vi hann med den!

Kommentarer:
#1: Nathaly

Tjabba, hur gör du när du skriver ditt namn på bilderna? :)

Svar: Det kan du göra i vilket redigeringsprogram som helst! :) Jag har gjort det i vanliga "förhandsvisning" som man öppnar bilderna i bara för att se dem på en mac :P
Klickedicken

2012-07-29 @ 21:40:17
#2: Nathaly

Haha fan va den dampa där då, ja skickade alltså inte kommentaren så många ggr ;)

Svar: haha, jag tar bort de som blev för många ;) Blev samma för mig när jag skulle lägga upp ett inlägg, det kom fyra gånger haha :x
Klickedicken

2012-07-29 @ 21:41:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: