Klickedicken

2012-06-17
11:29:05

Första dagen på Metaltown 2012
Upp o hoppa och iväg för att träffa Fille och åka med henne in till stan innan Metaltown. Vi hämtade pengar och käkade och lite så innan vi träffade Joel och Robert. Otroligt nog träffade vi George också. Mycket förvånande. Dessutom försvann han snart igen. Och vi andra drog iväg till centralen för att hitta stället Metaltownbussen skulle gå från. Det var mycket svårare än nödvändigt att hitta den. Inga skyltar eller någonting sådand. Sedan hade de gjort en fetmiss. De borde haft olika köer för folk med, respektive utan, armband. Det har de haft alla andra år! Och man måste ju få lite fördel av att man ha hämtat armbandet en vecka innan.

I alla fall kändes det som att bussarna gick mycket fortare än förra året när man väl kom på dem. Väl framme gick vi runt o glodde på alla små tält där man kunde köpa grejer. Det fanns kläder, nitbälten, piercings och allt vad man kan komma på! Man tröttnar ändå efter ett tag, så vi gick till close-up stage och death stage och kollade på lite olika småband. Ett var rätt kasst, men de hade en jäkla cool morsa som stor o NJÖT av musiken. Stampa med i sina fina träskor och grönmålade tånaglar. Hon var det bästa på den spelningen, haha.

Något senare såg vi Engel. De var en besvikelse. Trodde att de skulle vara bra, men det var de inte... Åtminstånne inte vad jag hade förväntat mig. Tror att det var Descend som var dagens positiva överraskning. Rätta mig om jag har fel, haha. Efter dem spelade iaf Avatar! <3 De är ju så grymt coola att det finns inte. MEN det här var ju inte en av de bästa spelningarna med dem. De körde inte EN ENDA gamma låt! Det var en STOR besvikelse, men det var ändå efter den spelningen jag fick som mest ont i nacken. Och tydligen stod jag längst fram på den spelningen. Det känns jävligt bekant att jag gjorde det, men jag är inte helt säker ändå, haha. Illa.

Shining var nästa band. De har jag hört innan och hade lite småkoll på, men har för mig att det var en besvikelse där med. Precis som med Engel. Fritt fram att rätta mig här med om jag blandar ihop banden :)

Lamb of God var bra. Inte mer, inte mindre. Ljudet däremot var helt kasst. Jag och Fille kunde stå och snacka i nästan normal samtalston under hela spelningen. Och icke att förglömma så stod vi långt fram.

Manson var heelt otrolig! Kan vara för att man hade låga förväntningar på honom efter totalfailen från hans sida på metaltown 2009. Men ändå. Det var GRYMT :D Och ett stort tack till honom för att han inte spelade nya skitlåtar som man inte känner igen. Det hade ju varit fördjävligt om han gjort det. För övrigt träffade vi Fidde efter Manson. Han var måttligt imponerad, haha. Men jag tycker fortfarande att det var asbra :D

In Flames spelade efter Manson. De hade i alla fall okej ljud. Men inget trevligt röj och konstigt lite tryck med tanke på att man stod näst längst fram. In Flames var på sätt och vis som Manson. Man förväntade sig en halvkass konsert, men fick en helt okej. Så de var bra. In Flames är verkligen ett sådant band som är bra på skiva, men rätt kassa live.

En sak som faktiskt var bra var att de hade en securitykille som var enormt bra på att dela ut vatten. Han kollade också så att folk mådde bra, utan att störa. Mycket proffsigt! En jävla FET eloge till honom! <3

Helt okej, ändå. Manson, Avatar och In Flames var höjdpunkterna, men men funderade ju verkligen på om man ska betala så jäkla mycket för skiten nästa år.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: