Klickedicken

2012-06-04
13:53:14

Paraden igår
Igår samlades alla volontärer vid operan kl tolv för att förbereda inför paraden. Eller ja. Vi fick västar och skulle äta först. Jag, som är laktosintollerant och fick "specialkost" fick världens hårdaste glasnudlar. Det var ju sådär, men det som var till var jättegott, så det var okej ändå. Dessutom var det jättemycket, så jag lovade mig själv att inte äta mer på ett år.

Efter maten fick vi Paradordningen och skulle checka in grupper. Varje funktionär skulle få sin egen grupp, men det var så många funktionärer att jag o Fille drog slutsatsen att vi kunde gå o lägga oss på gräsmattan i väntan på att få en grupp. Då dök plötsligt min plastsyster Malin upp med sina kompisar, men tyvärr skulle de inte gå med i paraden.

Träffade Sara o Nicole också. De skulle gå med moderaterna, så de hade sådana tröjor o ballonger o klistermärken o kuliga saker. Ami och Ronja kom också, men skulle bara gå som privatpersoner, så de väntade med oss på att få grupper. Jag hamnade efter mycket om och men lite halvt med Transföreningen FPES. Också där fanns ett bekannt ansikte, Annies. Kul att träffa henne igen!

När paraden väl började röra på sig var min uppgilft att halvt hålla koll på FPES, halvt flyta runt o hålla småkoll på allt. Hela grejen var grymt rolig! Skulle vara kul att göra om det nästa år!

Vi gick från operan till götaplatsen och sedan till Liseberg. Där blev man av med svamp-bob-reflex-västen och var fri att njuta av avslutningen på kalaset. Det var en del småtråkiga artister, men även Anton Hysén och Dead by April. Kan inte riktigt påstå att jag gillar det sistnämnda, men det var lite kul att kolla på teckentolken när de spelade, haha.

Efter det segade vi lite och drog till korsvägen. Ronja åkte in till Göteborg igen och jag, Ami och Fille åkte hem till mig och åt o kollade på film. Trevligt värre. Sedan följde jag dem hem, så det blev en nattlig promenad också.

Värd dag med andra ord.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: