Klickedicken

2012-06-09
11:11:43

Picknickfestivalen
Men herregud! Jag har ju inte skrivit någonting om Picknickfestivalen!

I onsdags gick picknickfestivalen av stapeln både på Apslätten och Hisingen. Jag och Fille "jobbade" på Apslätten. Först när vi kom dit var det grymt konstigt med tälten, hittade inte vart vi skulle alls. Men efter lite letande kom vi rätt och fick tröjor och så. Jag skulle till köket och Fille skulle stanna i infotältet. Köket kändes fett tråkigt så blev lovad att komma därifrån så fort infotältsmänniskorna behövde fler. Fett glad för det :3

När jag kom till köket var det för mycket folk o för lite att göra, så jag och en tjej (som jag tyvärr glömt namnet på) sitta ute på en bänk i solen och vakta så att inga obehöriga kom in. Det var fetaste uppgiften. Sitta o slappa. Jag skrev fyra skyltar också. De blev ändå helt okej. Fille dök upp också och vi käkade grymt goa mackor och lite annat.

Jag tröttnade ganska grovt efter ett tag, så vi fick byta in till köket, men jag hann plasta in typ fem mackor innan Johannes kom o sa att jag behövdes i infotältet. Wiho! Innan det hade jag snackat med en tjej som heter Anna och vet vilka Zombiekrig är. Det var fett.

I infotältet fanns inte heller mycket att göra, så jag och Fille fick gå ut och sälja Picknickfestivalen-armband. Tror att vi sålde 14 stycken första rondan! Duktigt av oss. Så vi hängde lite i tältet med Johannes och han-som-gick-på-munkebäcks-innan som jag har glömt vad han heter, innan vi gick och skaffade bullar och fick med oss Anna tillbaka.

Det blev fler rundor med armbandslådan och vi sålde en del. Dessutom hittade vi en del folk vi känner. Cammi, Sara, John, Degen, min syster Anna och Ebba är bara några exempel. :3 Vi träffade också några tyska barn som fick för sig att jag kom från tyskland, haha. Gött där alltså!

Efter många armbandsrundor, bullar och mackor slutade vi för dagen och gick upp till Ami, Vilma, Theo, Ronja, Hanna, Carl o Axel (Glömde jag någon?) för att fika med dem. Vilma hade bakat världens absolut godaste kladdkaka! Halva till mig och halva till Fille. Fett.

Vi satt o myste ett tag, gick till hoppborgen och snackade med Jacob, sedan bar det av hemmåt. Grym dag! :D
Så fina var armbanden!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: