Klickedicken

2012-06-18
20:48:53

Skolavslutning!
Hade nästan glömt att jag skulle skriva lite om skolavslutningen som var i torsdags! Själva avslutningen var inget att hurra för egentligen. Först kollade vi musikesteternas uppvisning. Tvåorna var faktiskt RIKTIGT grymma :D Sedan var det fika, men alla bara satt o glodde, så vi avslutade det.

Ami, Ronja, Julia, Theo och jag drog hem till mig efteråt för att jag skulle slänga in en tvätt och städa undan lite jag missat på morgonen (Det skulle firas femtioårsdag där senare) innan vi gick till Theo för att baka muffins. De blev riktigt fina! Men vi behövde fixa lite grejer till pastasalladen vi skulle ha på "klassfesten" i slottskogen senare på eftermiddagen, så vi gick ner till maxi. Julia och Ronja orkade inte gå upp för backen igen efter det, så de åkte hem med vagnen, haha.

Ami, Theo och jag gick upp och satte glasyr på muffinsen och gjorde pastasallad. Eller ja. Theo gjorde glasyr och kokade pasta, jag skar grönsaker och glaserade (kan man ens säga så?) muffinsen medans Ami spelade musik och dansade.
När allt var klart stack vi iväg till slottskogen för att träffa de andra, men lyckat nog var det bara vi tre och typ fem andra från skolan med sina kompisar som var där. Lite tunnt med folk med andra ord, så vi drog efter ett tag. Självklart kunde vi inte gå hem utan att ta vägen om lekplatsen och testa lite grejer och ta finfina bilder. Tyvärr dog kameran efter knappt halva lekplatsen... Så vi letade upp en buss istället.

Jag funderade seriöst på att gå hem och lägga mig. Tror inte jag hade vart så trött på år som jag var då! Men det gick inte för sig, så efter en busstur och en promenad låg vi alla tre på Theos säng och kollade på barnfilm. Det handlade om sötaste draken ever. Den såg ut som en katt! :3

Värd dag, värda muffins, värd film och värt att alla typ somnade till filmen :3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: