Klickedicken

2012-03-31
20:03:04

Estrid
Jag minns fortfarande när de plockade bort min namnsdag ur almanackan. Det var INTE roligt. Typ "Hej, Estrid är ett så fult namn att det inte får vara med längre". ...speciellt när Frideborg och Sigbritt finns kvar.

Jag vet inte, men jag gillar Estrid. Det är lite.. Udda. Hade lätt bytt och haft det som tilltalsnamn om det inte hade passat så enormt dåligt med mitt efternamn. Det skulle bli snyggt med ett typ -sson namn. Estrid Johansson. Kanske inte Johansson iofs. Men ändå!

Aja, nu har jag dessutom påpekat att jag har namnsdag. Haha, eller skulle haft. Känns som att jag fiskar lite "Grattis på icke-namnsdagen"! Det var, tro det eller ej, inte meningen. Haha :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: