Klickedicken

2012-05-05
09:36:47

Färgade linser
Mamma har snackat med en kompis som är optiker på så vis att hon är fysiker, inriktad på optik. Jag ser allämt kasst, på alla avstånd. Fick glasögon för närsynthet, men de hjälper inte. Gick till en annan optiker som sa att jag borde ha typ +2, alltså för någon som är översynt, men att jag måste till en ögonläkare först. Det skulle bli inom tre månader och har inte ens fått en tid än.

Men mammas kompis kom på något smart. Jag har väääääldigt stora pupiller och det kan vara det som är problemet! Linsen är såklart bäst i mitten och sämre ut i kanterna och har man stora pupiller används liksom hela linsen och synen blir sämre eftersom man använder den dåliga biten också. Hon sa också att ett sätt att enkelt fixa det är att använda färgade linser så att pupillen liksom blir mindre. Färgen täcker över den yttersta, sämsta delen av linsen.

Varför inte testa, tänkte jag. Nu har jag bara problemet att välja färg på linserna... Hjälp? (a)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: