Klickedicken

2012-11-30
21:27:00

Axel Widén
Jag minns i maj 2010 när Axel Widén skulle sjunga i Marionette för sista gången live. Det var en HEMSK kväll, den bästa sångaren i världshistorien skulle hoppa av ett av Sveriges bästa band, liksom från ingen stans. Dessutom skulle han fortsätta med ett annat band. Ett skitband som hette typ.. Zombiekrig?
 
Bild från första spelningen jag var på med Axel på scen. Iofs var jag där för Avatar, men kommer ihåg att jag tänkte att "han sångaren i förbandet var ju sjukt cool...", även om jag kankse inte fastnade för marionette det första jag gjorde. 
 
 
Jag gav Zombiekrig en chans och insåg att de är minst tio gånger bättre än Marionette. De är inte bara ett av Sveriges bästa band, de är tillsammans med ett annat band det bästa som finns, över huvud taget! De har texter som man bara kan älska med detaljer som bara gör dem SÅ fantastiska, men det är bara en petitess i samanhanget. Axel gör hela grejen. Hade han inte sjungit/skrikit/whatever so sjukt bra som han gör hade det inte vart hälften så bra som det faktiskt är. 
 
Jag var ju bara tvungen att göra en egen Zombiekrig/Eldrimner-tröja. Vem kan låta bli liksom?
 
Det var alltså inte en så dum grej att hoppa av Marionette och fortsätta med Zombiekrig, men nu har det hänt något hemskt. Axel Widén har bestämt sig för att hoppa av Zombiekrig! Han vill satsa på något annat. Det är självklart upp till honom och såklart ska han göra precis det han vill med sitt liv, men det är så sjukt synd på en så bra sångare! Att lägga ner liksom. 
 
Från deras facebook
 
Min första favoritlåt med Axel Widén var Burn Me. Så.. ah. Det finns inga ord!
 
En annan favorit är Dö för fan
 
Nu hoppas jag bara att det blir en UNDERBAR sista spelning den 28e december. Var där eller DÖ!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: