Klickedicken

2012-10-06
23:36:37

Hur man slaktar ett djur
Idag har jag lärt mig hur man tar av skinnet på ett rådjur. Sjukt häftigt! 
 
När jag satt i källaren och gjorde ingenting ropade mamma att grannen slaktar ett rådjur i trädgården. "Visst" tänkte jag, men gick upp ändå. Men tro det eller ej, när man kollar ut genom köksfönstret ser man grannparet stå o flå ett rådjur! Direkt tar jag kameran o går ut och snackar med dem. 
 
Det blev lite balla bilder där alltså! Bjuder på en idag, så får vi se sedan om det blir fler, haha ;)
 
Men snackade med medan han gjorde iordning djuret; tog bort skinnet, sågade av halva benen, tog av huvudet och skar bort ändtarmen. Det var faktiskt lite coolt att han beskrev exakt hur man gör allt det där! Så nu vet jag hur man tar bort ändtarmen på ett rådjur. Teoretiskt alltså. 
 
 
Jag inser att det här låter som att jag har mentalsjuka grannar som har döda djur i trädgården och flår dem där medan alla deras grannar kollar på. Men de är mer djurvänner än de flesta! Jag hoppas att alla som läser här äter uteslutande svenskt kött? Om inte, tänk på de stackars djuren! Det är sjukt mycket bättre lagar angående slakt och hur man ska behandla djur som ska slaktas här i Sverige än i många andra länder!
 
Mina grannar har tagit steget längre. De köper kött (alltid svenskt, såklart) men de jagar också själva. De djur de jagar får ju leva ett sådant liv ett djur ska leva innan det dör. De är inte instängda och får stressen i ett slakteri innan de dör som djuren vars kött du köper i en affär. En eloge till dem! Dessutom är det bra för miljön! Ingen extra transport här inte. Ännu en eloge!
 
Vad har ni för tankar angående jakt och att köpa kött från olika länder i affär?
Taggar: foto, rådjur, slakt;

Kommentarer:
#1: Nathaly

Fyfan ja hade typ spytt elr nått om ja hade sett de :o

Svar: Men du äter ju kött? Tänk dig att du ska äta det som sitter där på sedan.. :oKan tänka mig att du "hade spytt" med tanke på ditt spindelinlägg typ en timme innan, haha :)
Klickedicken

2012-10-07 @ 00:15:57
#2: Nathaly

Fyfan ja hade typ spytt elr nått om ja hade sett de :o

2012-10-07 @ 00:15:57
#3: Nathaly

Fyfan ja hade typ spytt elr nått om ja hade sett de :o

2012-10-07 @ 00:15:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: