Klickedicken

2012-10-12
12:36:00

Matte äger alla flummämnen HÅRT.
Asså shit vad mycket jag har lärt mig i matte det senaste året! Helt otroligt! Jag menar.. Jag fattar det som står på min bakgrundsbild. Hade ingen aning om vad det mesta var när jag la upp den.. Jag vet vad integrera och derivera är för något och kan hantera det. Vektorer är en baggis. Eller ja, haha, jag kan räkna skalärprodukten och lite annat kul, men det kommer.
 
För ett år sedan hade jag precis slutat med matte B, som är liiiiite svårare än högstadiets matte. Jag tror att det var ungefär där man fick lära sig var pq-formeln var för något. Heeelt sjukt! :D 
 
Vill också påpeka att så klart hela klassen och alla andra som går natur har lärt sig precis lika mycket. Ska inte låta som att jag är bäst eller ngt, haha. 
 
På samma tid som jag har lärt mig det och mycket mer i matte känns det som att svenskan, engelskan, fysiken och mycket annat inte har gått en centimeter frammåt. Hur kan det vara så? 
 
Jag antar att det är för att matte äger alla andra ämnen i skolan så hårt. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: