Klickedicken

2012-10-08
17:33:53

Potatisallergi..?
Jag trodde att jag hade blivit av med den, men icke!
 
"Jag tål inte att skala potatis, är helt enkelt allergisk." Säger man det tror folk att det är en sjukt dålig ursäkt för att slippa. Men det är sant! Jag är allergisk. Trodde det vuxit bort, som så många allergier gör, men det hade den inte. 
 
Jag hann skala tre potatisar innan ögonen började rinna. Kul, när jag hade totalt nästan tre kilo potatis. Händerna kliar av det också...
 
Man kan med andra ord vara allergisk mot lite vad som helst. Har en kompis som är allergisk mot äpplen och stenfrukter. Det är också lite konstigt, men kanske mer socialt accepterat. 
 
Älskar när han förklarade för mig hur det känns. Många fina rörelser och konstiga ord. Mycket ingående beskrivning. Det lät som att han håller på att dö om han får i sig lite äpple, men han avslutade med "Men ibland tar jag ett ändå, för att det är så gott!" hahah <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: