Klickedicken

2013-04-15
21:09:22

Sh'bam eller inte?
I torsdags bestämde jag och Susanna oss för att vi skulle sticka och träna Sh'Bam efter skolan dagen efter, men det var såklart fullbokat. Det är alltid fullbokat på vårt gym. Menmen. Eftersom man måste avboka senast två timmar innan passet om man nu vill avboka väntade vi till dagen efter med att boka. Då var det kanske fyra platser lediga av 45. 
 
När vi kommer dit många timmar senare för att gå på passet ser vi att det är 22 platser lediga, som då har blivit "dropin-platser". Det finns ju alltid några, kanske 6 stycken, så dra av dem. Men ändå. Och vi var inte där förrän en stund efter att de hade släppts, så några var väl redan tagna antar jag. Jag tänkte något i stil med "Det är väl onödigt att boka om man ändå inte ska gå! Tänk alla som vill gå, som jag och Susanna, som inte får någon plats..." Men vi hade ju trots allt fått plats, så tänkte inte mer på det. 
 
Nu, tre dagar senare, får jag veta av Julia, som var på Sh'bam idag, att de ska ta bort det på fredagar! Antagligen för att folk inte kommer. Jag tycker verkligen att det är onödigt att boka upp pass man inte kommer gå på ändå! Tänk på alla som VILL gå, men inte kan för att det inte finns platser och kanske inte har tid att sitta och boka plats knappt två timmar innan det börjar och inte heller har tid att vara där en halvtimme innan!? 
 
Jag vill också påpeka att det är viktigt att det finns många olika pass att välja mellan. Jag tycker att danspass ofta är roligare än andra. Jag gillar musik och att dansa, men är inte så bra på det och vill ha en fartfylld men enkel koreografi. Då är Sh'bam det perfekta. Klart jag blir ledsen när de tar bort det! Det är självklart att de inte kan ha kvar Sh'bam på fredagar bara för min skull, det fattar jag med. Jag och Karin står ensamma i fetaste salen på gymmet och dansar Sh'bam. Ensamma. Nej, jag fattar att det inte funkar. Men som jag sa innan; det är viktigt att det finns olika saker att välja mellan!
 
Här är schemat för nästa vecka. Jag, personligen, tycker att de kan klämma in mer sh'bam och mer andra coola danspass. Kanske lite cx där jag har tid också, menmen. ;)
 
Som jag tycker att det ser ut så är det lite dans redan från början, varför ta bort det då? Om det är att folk inte kommer som är anledningen till att de tar bort det tycker jag att de borde berättat det innan så att folk får en chans att skärpa till sig, medan om det är att de behöver salen eller att de vill skicka instruktören till ett annat gym för att köra samma pass någon annan stans kanske de ska ta och fundera en gång till. Jag har svårt att tro att de behöver salen till något annat eftersom det är rätt lite som händer den dagen.. (Bara att kolla schemat!) Och om de vill skicka instruktören att köra sh'bam någon annan stans tror jag inte det går bättre där. Sorry, men har folk inte tid/lust att komma och dansa sh'bam med glimten i ögat och allt vad det är i Almedal så tror jag tyvärr inte att de har tid att göra det någon annan stans heller. 
 
Så snälla, ta inte bort vårt älskade sh'bam avslut på fredageftermiddagen, för vi älskar det!! <3
Taggar: nordic wellness, sh'bam, sportlife;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: