Klickedicken

2013-04-25
18:57:25

Skulle inte samhället vara jämställt?
Vi pratar alltid om att det svenska samhället är så jämställt och fint, men om man får tro den här texten så är det verkligen inte det! Visst är det viktigt med kvinnornas rätt i samhället, men det får inte vara så att männen blir nedtryckta för det! Det finns galningar av båda kön...
 
KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!
 
Den här är text och bild från facebook. Jag tycker att han som skrivit den försöker få fram en viktig sak och att det är värt att läsa det! (meeen.. sjukt dåligt skrivet, tyvärr.)
 
 
"Tid för mig att göra lite jävla avstånd. 
Många av er känner säkert igen den här bilden.
För er som inte hängt med eller undrar vad fan som hänt, här kommer historien om 40 stygn och tre tänder borta:

21 oktober 2012, en söndag förmiddag. En helt vanlig ledig dag trodde jag. Just innan klockan slår 12:00 sitter jag i en ambulans påväg till akuten, en stor handduk för ansiktet som är fullt nerblodad. Läppen var av, klyven, inte ett smack kvar av den. Jag ringde inte samtalet till 112, det gjorde tjejen i mitt dåvarande förhållande. I samtalet framkommer det att Hon kastade en tallrik i mitt ansikte. Att det är panik hjälp. Soffan jag låg i när jag får tallriken i ansiktet var nerblodad, vardagsrumsgolvet var täckt av ett rött hav av blod. Till lägenheten kommer 2 ambulansförare, dom tittar att allt är lugnt och att ingen blivit ihjälslagen. Enligt personerna stod dom och velade mellan att skicka polis eller inte, med tanke på att SOS samtalet varit ett klart bevis på att en Person skadat en annan väldigt så rejält. Det kommer ingen polis till lägenheten. Ingen person kommer och frågar ens varför Hon kastat en tallrik i ansiktet på sin kille, ingen som bryr sig om det. En fråga som går igenom mitt huvud dag ut och dag in. Vad hade hänt om det var jag som hade kastat en tallrik i Hennes ansikte? Om det var jag som ringde in 112 och sa att jag skadat en tjej? Jag tror ni tänker som mig, att det hade inte funnits någon frågan om polis eller inte, polisen hade varit där och jag hade inte fått glida undan som ingenting. Folk säger att samhället är så ojämnställt? Inte i mina ögon. Titta hur man behandlar tjejer när Dom utför ett brott. 

Detta blir till en anmälan. Såna här sjuka beteenden och sjuka människor tycker inte jag ska få existera. Man skadar inte sin partner på detta sättet, men det kanske bara är jag som tycker det. Jag har fått besöka läkare 13 gånger på några månader. Varav 10 av dom är tandläkarbesök, mina tänder går inte att rädda. Tandläkarkostnader närmare 50 tusen. Ärrad i ansiktet av dom 40 stygnen som fått ihop min läpp igen. När Hon får reda på att hon är anmäld får jag samtal på samtal där Hon hävdar att hon ska göra allt för att försöka få det här till självförsvar. Jag förstör tydligen för henne och hennes tidigare barn. Men tur att hennes sjuka beteende inte skadade mig då. Jag har aldrig rört människan, det finns inget jävla självförsvar, det finns ingen anmälan på "kvinnomisshandel" som jag även blir kallad, "kvinnomisshandlare". Att sprida falska rykten för att skydda sin egen identitet är ett bra sätt att försöka lura allmänheten. Men jag undrar bara vart anmälan finns om jag rört dig, jag undrar vart alla bilder på märken eller skador är. Egentligen orkar jag inte längre, men det finns även en blogg där jag blir uthängd som knarkare, spelmissbrukare, psykopat och den sjukaste människan på jorden. Eftersom att inget av detta är sant om mig så undrar jag vart gränsen går i detta samhälle, är det okej att skriva skit om personer på det sättet? Inte nog att detta räcker. Under hösten, under denna hektiska höst som jag fått vara med om, så får jag veta att jag ska bli pappa. Jag får veta att min dåvarande tjej är gravid i vecka 15, med mitt barn. Varför jag får veta det då och inte tidigare än vecka 15 är också en fråga jag frågar mig själv. Jag har alltså inte någon som helst talan om detta barn, barnet ska behållas och jag ska få stå där med allt det nu innebär att ha ett barn som jag även blivit hotad med att inte få träffa. Hon kommer kräva mig på alla underhållspengar som går att få tag i får jag också höra, det är dock förståeligt när man måste leva på bidrag och päronens pengar vid 24 års ålder. För dom som undrar så har jag bevis på konversationer där hoten framkommer. 

Jag vet inte vem jag ska skylla på i detta nu, samhället, polisen, advokat. 
Jag fick veta det mest osannolika jag någonsin upplevt tidigare idag. Rättegången är nerlagd för att det "finns inte bevis" på att personen som kastat en tallrik i mitt ansikte med avsikt, har gjort det MED avsikt. Det finns alltså inte bevis på att denna händelse har inträffat. Alla bevis jag la upp, alla hot, alla räkningar, alla journaler från sjukhuset, bilderna, SOS samtelet. Jag ser inte hur man ska kunna undgå ett sånt här fall. Hur kan man blunda för händelsen? Är det för att det är en tjej som suttit och gråtit och ljugit i förhören? Sitter man och tycker synd om en tjej som gråter och hittar på att hon blivit misshandlad? Ja det gör man, folk gör det. Det är ett jävla daltande med kvinnor. TROTS alla bevis jag har så går en sinnessjuk människa fri. Den här gången har jag blivit utsatt för bland dom största tabbarna i rättslig tid. Rättvisan kommer att skipas, den kommer att segra, hoppas jag. NSD kommer att få berättelsen om hela fallet, och bilderna hur skadad jag var och inombords skadad jag är idag. Aftonbladet kommer få ta del av historien. Jag tycker vi som blivit utsatta ska säga ifrån. Hur länge ska det få gå innan man gör något i detta land? Mansmisshandel blir allt mer vanligt i dagens samhälle, men det finns för mycket daltande hos kvinnorna. Vad säger att kvinnor är det mer synd om? Varför kan det aldrig vara synd om mannen? Det finns en tjej där ute som klappar sig jävligt gott och hårt om bröstet idag. Men klappa inte för hårt bara, en annan dag är det du som får tugga skiten och jag sitter på tronen. En vacker dag hoppas jag samhället vaknar.

Jag och människorna i min närhet vet att det här är ett jävla skämt agerande från rättsliga sidan, jag har dom bästa vännerna och den bästa familjen omkring mig, jag har idag världens absolut bästa flickvän, utan digFrida Woxberg hade jag inte klarat det, men vi kommer att segra. Inte denna dag, men en annan, snart. Jag älskar er. Jag älskar mina vänner här ute på facebook som stödjer mig och som alltid har gjort det. 

Ta aldrig någonting för givet och behandla dom du älskar som dom förtjänar det."

Kommentarer:
#1: fille

orkade bara läsa första stycket, men tycker det låter som att jämställdhetsteorin i texten är att nu har kvinnor fått så mycket rättigheter att dom får kasta tallrikar på killar utan o få skit för det, men det verkar ju mer som samma grej som alltid att en kille ska ta det för att inte vara mesig..

2013-04-28 @ 15:33:54
#2: fille

eller första och andra stycket dårå, om man räknar "inledningen" :P

2013-04-28 @ 15:34:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: