Klickedicken

2013-08-24
08:48:00

En RIKTIG 666a
God MORGON alla kära läsare! Tänkte berätta lite om nollbrickstillverkningen igår. Först var det typ seeeegaste dagen och jag undrade varför föreläsaren snackade om "nästa föreläsning" och liknande när vi alla visste att vi inte skulle se honom mer efter lunch. Klockan var tio och vi hade TVÅ tillfällen kvar innan lunch. När det väl var lunch åt jag min stress-variant av matlåda, bestående av en konserv torskrom och en tomat. Bestick hade jag glömt, men fick Vilmas kniv, sååååeh det löste sig! Värdaste lunchen på fetlänge. Man blev sjukt mätt och höll sig mätt heeeela dagen. 
 
 
Efter lunch var det Fantomententa. Den skulle börja kvart över och hålla på en halvtimme, alltså till kvart i. Först börjar de dela upp provpappren vid 20 över, men de räcker till knappt hälften, så någon springer ut för att kopiera fler. Vid 35 kommer denne någon tillbaka med en bunt, så de fortsätter dela ut, meeeeeeen det räcker fortfarande inte. "Nollan är för många!" utbrister någon i FnollK och kopierar några till. De sista skulle haft ca fem min på sig att skriva tentan... känns ju värt. Vi fick lite extra tid. Som tur var. Meeeeen, jag visste ändå inte vad Fantomens favoritdryck är. Tyvärr. 

Phadderstuga var iaf nästa punkt. Sitt och räkna i typ tre timmar och fråga dina kära faddrar om hjälp om det behövs. Typ. Det var fettråkigt eftersom jag inte orkade tänka. Fick en del gjort ändå, så ah. :)

Utflykt och kisspaus i/till Kemihuset var nästa. Lite spontant. Jag och Karin träffade Julia där :D När vi kom tillbaka skulle nollbrickstillverkningen precis börja! Vi fick en del väldigt exakta mått vi skulle hålla oss till, men långt ifrån allt material vi behövde för att göra fina nollbrickor. Man fick inte heller använda egna verktyg, då det ansågs som fusk. Meeen som Una sa såå många gånger "Det är till för att man ska fuska. Man ska ALLTID fuska!" FnollK kom och snodde grejer från oss när vi var "olydiga" och gav oss fina och bra saker när vi jycklade. Tyyyp skrev en dikt eller ritade fantomen på tavlan eller så. Efter MYCKET om och men var vi klara! Tror att min kan gå igenom. Kanske. (Måste påpeka att vi lyssnade på favoriter som Oj! Vilken överraskning!, Lillasyster, Lok, Skitarg osv.)
 
I slutet tyckte faddrarna att "vafaaaan, bli klara nu då!" medan nollan ba "Meeeen vi skulle ha till tre på oss?". Det hade vi TYDLIGEN inte. Så när vi var klara fick vi gå ut i korridoren, en i taget, få en ögonbindel och sedan ställa oss i ett led med handen på axeln framför. Sedan ledde de ut oss på Oriogården och runt i massa trappor och grejer. Man hörde hela tiden mer och mer av ngn "läskig" musik (som jag känner igen, men inte kan säga vad sjutton det var.). När de tyckte att vi var framme fick vi ta av oss ögonbindlarna och vi fick se två killar som var heeeeelt blodiga. Vi fick dricka "blod", offra ngt som skvätte blod och svära en ed. Fetcoolt asså! Det var såhär högtidlig stämning. <3 
 
När vi skulle därifrån tog det myyyycket längre tid än jag hade tänkt mig. Dessutom gick vi över en gräsmatta, mötte bilar och gick på "underligt underlag". Sedan in i ett smalt utrymme och sätta sig på en stol. "Nollan kan ta av sig ögonbindeln." Vi satt vid två långbord, med varsin tallrik med förrätt... Vår första sittning! :D Jag vet inte vad jag ska börja med här! Allt var kul! Vi åt och drack i Chalmersstyle, sjöng samma Chalmerssånger som mamma har sjungit för mig i, vad som känns som, tusen år. Plus en till. Men ah. Sen jycklade man. Vissa var ju bättre än andra. Typ låten om Fredrik var rätt kul... men tror det är något internt som gör den ännu roligare? Mer än så ska inte sägas om den. Nollorna fick ta upp låtar också. Lite tvång där nästan. "Stå upp!" "Hööööögre upp!" "AKTA FLÄKTEN!". Man ställde sig först på stolen, sedan bordet, men då slog man huvudet i taket, haha. Fint. Sen skrek/sjöng man "fööööööööör" i valfri ton så att de andra började sjunga.. haha. Jag vet verkligen inte vad jag ska berätta mer. Förutom att det spilldes en jäkla massa sprit, öl och vin över hela bordet.. det rann överallt! haha. Efter mycket om och men och prat om vart vi skulle gå kom jag hem typ 05.40. YAY. Ska ju till Optikern typ 10.00. ;D (Sov 1,5 timme, sen fick det räcka. Jag är piggare än igår morse nu...)
Kommentar: Tror det var Gustav som hade ngt skumt som luktade aceton och hade kinesiska tecken på sig... Men han lovade att man inte skulle bli blind av det.
 
Känns rätt värt med Chalmers måste jag säga! <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: