Klickedicken

2013-08-21
21:40:07

Första och andra dagen på Chalmers
Assååååå... Första dagen var mest cool. Inte så rolig som cool. Först sprang vi runt och var töntiga på Götaplatsen. Hur mycket folk som helst. Bara F vad över 200 pers! (201 för att vara exakt, av vad jag har hört.) 
 
"Ge mig ett F" - "F"
"Vad blir det?" - "F"
 
"Ge mig ett M" - "M"
"Ge mig ett A" - "A"
"Vad blir det?" - "F" 
 
(Den som inte fattar... F=m*a och TM eller matte (ma) är en del av F, typ.)
 
Sen var det massa information typ.. överallt. Trevligt. Fnollk var otrevliga eller snarare hårda.. stela... ah, som sjutton och hällde vatten på en, slog sönder ngns mobil osv. Sen blev de snälla.. Värt. De är ascoola :D
 
Phaddrar är ngt man ska ha med! Min phaddergrupp är 666. Någon som är förvånad? Nej, tänkte la det. ;) Har börjat lära känna dem mer idag först. Igår var det typ "Öööööh, hej. Jag orkar inte ta in mer intryck nu!"
 
Idag var det matte. Yay. Det handlade om beteckningar, mängder och summor. Kände igen ALLT! :D:D Känns ju bra. (Undantag för några krullbokstäver som hör ihop med x,y,z.) Booooorde räkna lite också. Inser också att det är dyrt att vara student! "Nu på rasten vill jag att ni köper ett häfte med uppgifter och blubb för 140 spänn. Sen ska ni ha en bok om två veckor. Den kostar 500. Och en övningsbok för 290." ÅH. Kul. 
 
Phadderkampen var idag också! Först var jag osäker på om jag vill hänga med eftersom jag måste till optikern och vi skulle till Slottskogen. Eh. Bara jag hör det namnet tänker jag på brännboll, liksom. Men jag följde med ändå! Man ska gå på allt ju! Och det var ju fett värt. Vi lekte lekar och käkade hamburgare. Det låter inte så kul känner jag, meeeen ändå. Det VAR kul. Även om jag mot slutet började bli för trött... igen.. ska nog ta o sova lite mer! 
 
Imorgon får vi gratis lunch! OCH VI SKA HÄVA ÖL! Detta fantastiska som man fått höra så mycket om sedan man var liten! Äntligen! Jag kommer antagligen misslyckas, men det är okej. Det är liksom väntat att alla misslyckas första gången, fattade jag det som? 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: