Klickedicken

2013-08-22
20:05:06

Provhäfv
Dagens stora aktivitet var att häva öl. Eller häfva øhl. Och capsa. Tror jag. Förutom det fick vi gratis lunch (Yay! Gratis är gott) och två sjuuukt tråkiga föreläsningar. En om typ hållbar utveckling eller ngt och en om ingenjörer. Typ. Ingen ny matte idag heller, bara repetition. Fett skönt!
 
Antar att större delen av er som läser det här inte har en aning om vad ölhävning är förnågot? Man tar en öl, värmer den till fyrtio-något grader, öppnar, stoppar in den i munnen (tolka lagom här), sen håller man så tätt man kan och håller in kinderna, sen skakar man utav bara helvete (ursäkta språket) och hoppas att det sprutar ner i magen istället för genom näsan (det gör ont) eller genom munnen. Sen finns det massa små o skumma trix, men ah. På provhäfvet fick vi alla gratis lättöl (eller läsk) att öva med och herregud vad svårt det var! Alla sprutade öl typ ööööverallt. XD
 
Efter ölhävningen var det föreningskväll, så vi stannade kvar och capsade. Tror jag. Eller om det hette ngt annat. Man sitter iaf i en ring med varsitt glas, som också står i en ring. Plus ett glas i mitten. Alla har ngn cm öl (eller annan valfri dricka) och kastar, en i taget, kapsyler i de andras glas. Träffar man måste personen, vars glas blir träffat kasta en kapsyl i ditt glas också. Den som missar i den håt duellen, typ, måste dricka upp innehållet i sitt glas. Sen går det vidare till nästa person i ringen, som kastar i valfritt glas.
 
Märker att grammatiken suger idag. Är aaaalldeles för trött för att skriva riktig svenska! Helt sjukt! Sååå tror att jag ska gå o tvätta bort resterna av allt öl på typ heeela mig, sen kanske räkna några uppgifter och sedan SOVA!
 
Tycker att det är fattigt på bilder här, men orkar inte fota ngt för tillfället, så ni får en gammal bild från min Fässbergstid. Typ första året. Då var jag jätteglad att gå där och nu är jag jätteglad att gå på Chalmers. Såååe, på något sätt passar det kanske?
 
Slaget om innerstan 2011

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: