Klickedicken

2013-01-02
22:40:08

Den gav Sticky sitt namn..
Sticky Fingers är en litet nice ställe med massa fina spelningar. De tar in alla de där små banden som är helt perfekta. Typ Zombiekrig och Eldrimner. Samtidigt har det fel och brister som alla andra ställen. 
 
 
Något som stör den som vill hänga längst fram på lilla scenen är att staketet är sjukt kladdigt. Många hundra människors handsvätt, öl och säkert massa annat också är där och gör det äckligt kladdigt. Efter en spelning där tvättar man gärna händerna en kvart... Men.. det kanske är därifrån Sticky Fingers fått sitt namn, vem vet? Problemet hade lätt kunnat lösas genom att sprita av staketet en gång i veckan? Hade inte blivit fräscht, men SÅ mycket bättre!
 
På tal om staket.. På den större scenen finns inget staket, så man håller i scenkanten istället, men den är inte häller så jäkla go. Där finns muttrar och andra små sticksiga saker man gör sig illa på! Inte så mysigt. Själv har jag två sår som fortfrarande inte har läkt från den där kanten... Hade de bara satt fast den ordentligt hade det inte funnits något att klaga på.
 
Scengolvet på lilla scenen. Det luktar.. som det borde. Det är typ en heltäckningsmatta som artister spillt liter efter liter med öl och vatten på. (Vad som mer hamnat där vill jag inte spekulera i) Jag antar att den ante varit torr på väldigt länge! En bidragande faktor till den sura spyalukten som gör en illamående redan två-tre meter från scenen. 
 
Om vi tar oss tillbaka till stora scenen så är scengolvet rätt högt. Under finns en slags små dörrar för att man ska kunna komma in under. Det är ju smart, men det är inte smart att sätta sit ett hänglås på två metallprylar som sticker ut och är vassa.. Självklart blev jag inputtad i detta och har numera ett ganska stort blåmärke på magen. Mitt i blåmärket är ett sår. KUL. Jag kunde inte ha ett par byxor på mig när jag satt på flera dagar! 
 
Ah, sticky! Fixa låset, scengolvet, scenkanten och sist men inte minst; sprita av staketet även om ni fått namnet därifrån!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: