Klickedicken

2013-01-14
19:29:44

Fotar du mycket?
Hade samhällskunskap imorse. Det handlade om bilder i media och vad man kan göra med bilder, att de ger olika känslor beroende på vinkel och hur man beskär dem osv. Läraren frågar då om det är någon som fotar mycket. Jag tänkte typ.. "Nja... Det händer att man tar med kameran ibland, då kan det bli en del bilder.. men, nej inte mycket." När ingen känner sig träffad fortsätter hon "Jaa, har ni inte sådana här iPhones man kan ta kort med?". 
 
Hur kan fota, ta bilder och ta kort ha så olika betydelse? Eller är det bara jag som tycker det? Fota är för mig det man gör med sin systemkamera.. Möjligen med en kompaktkamera, men då ska man vara jävligt duktig. Ta kort gör man, för mig, med en analog kamera. Typ en gammal sådan som alla hade förr. Ta bilder innefattar nog de båda andra lite halvt, men betyder framförallt typ ta bilder med mobilen eller en kompaktkamera :)
 
Fota är fett kul.. Man ska bara ha tid till det också! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: