Klickedicken

2013-01-01
09:56:38

Sammanfattning av 2012

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - En julkalender är det första jag kommer att tänka på! Spränga saker i mikrovågsugnar har jag aldrig gjort innan! :D
2. Höll du några av dina nyårslöften? - Vad jag kommer ihåg hade jag inga.. 
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? - Ja, eller vänner och vänner. En i min parallellklass ^^
4. Dog någon som stod dig nära? - Vi stod varandra kanske inte så väldigt nära, men vi gick ändå i samma klass i nio år och snackade lite då o då. Han var la hemma hos mig några gånger också. En av de man inte umgicks med i gamla klassen som man ändå tyckte var nice. RIP Gabbe <3 ...igen
5. Vilka länder besökte du? - Ehm, vad jag kan komma ihåg var det bara Sverige och Danmark. Det sistnämnda var för att se Lady Gaga xD

Från Köpenhamnresan <3


6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013? - Tid och kraft! Vill ha tid att göra alla kul saker man kan göra, men som aldrig blir av! Sedan vill jag vara frisk hela året! Det hade vart så sjuk skönt! 
7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? -  25/5 och 28/12. Tror jag. Zombiekrig och Eldrimner båda gångerna! <3 Det är typ allt som hänt som jag kan komma ihåg datumet på, sååe :)
8. din största framgång 2012? - Framgång? Jag har hittat nya vänner som är helt underbara! Dessutom har jag kommit närmre gamla vänner. :3 Just det! Jag har haft mitt fösta äkta sommarjobb! Det var nice! :D

Susanna, Matz, Jag och Theo på en filmkväll vi hade hos mig. Fett nice var det <3


9. Största misstaget? - Kan inte säga ett konkret misstag egentligen. Meeen, att umgås med människor som trycker ner en och som man egentligen inte gillar gör ingen glad. Sedan att inte ha tränat speciellt mycket är en såndär sak man ångrar i efterhand. 
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? - Jag har varit förkyld större delen av året. Ni vet när man är sådär halvsjuk så att man inte orkar typ röra på sig mer än det absolut nödvändigaste, men inte är så sjuk att man med gott samvete kan vara hemma från skolan? Så har jag mått nästan hela året känns det som.
11. Bästa köpet? - Jag tror bannemig att det var min iPhone! Nu kan jag kolla när bussen går, jag kan smsa med folk utan att tappa bort mig i konversationerna, men bäst av allt, jag kan SVARA när det ringer! Annars är konsertbiljetter alltid bästa köpet. Livet skulle fan inte vara värt att leva utan konserter!
12. Vad spenderade du mest pengar på? - Åh, det var svårt att säga! Kan faktiskt ha varit konserter.. annars går ju en del till kläder, även om man aldrig har några.. haha
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? - Alla gånger man vart på spelning och Axel eller Alex känner igen en från tidigare spelningar, speciellt när de påpekar det under sin egen spelning! Annars var det fett nice när Gruse kom fram andra dagen på Metaltown och påpekade att jag var på spelningen första dagen och att jag röjde bra som fan! :D:D Sedan såklart mina vänner! Men det känns som att jag fick fram det tidigare :) <3

Alex i Eldrimner från 28/12 <3

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012? - Åh, tror inte det finns någon speciell 2012-låt. Skulle vara typ Lady Gaga? Nej.. Möjligen typ alla låtarna från Zombiekrigs platta Den vänstra stigens ljus. 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - Jag vet faktiskt inte! När jag tänker tillbaka nu känns det som att det vart ett bra år, men jag har vart så sjukt mycket mer depp det här året än många andra. Skulle nästan säga att första halvan var rätt åt helvete, medan andra halvan har vart mycket bättre. :)
16. Vad önskar du att du gjort mer? - Tränat och pluggat.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? - Gjort ingenting. Man kan alltid göra annat än att bara sitta och slösurfa eller något annat meningslöst ;p
18. Hur tillbringar du julen? - Med släkten. Först pappas sida, sedan mammas sida :)
19. Var du kär i år? - Asså på den fronten har 2012 varit ett helvetiskt år. Tyvärr. 
20. Favoritprogram på TV - Jag har verkligen inget! Gillar inte att kolla på TV, ändå har jag suttit framför den mycket mer i år än många andra år!
21. Bästa boken du läste i år? - Jag har nog bara läst två böcker i år.. Båda på tyska. Så jag måste säga att av dem var Alles Lüge bäst ;)

22. Största musikaliska upptäckten? - Musikaliska upptäckten? Ehm.. har nog inte upptäckt något iår tror jag. :s Värsta upptäckten, och sannerligen den största, är väl att Axel hoppar av Zombiekrig! Det är fan inte kul. Det västa är ju att de framstår som dåliga på skiva efter att ha hört dem live, när så många andra band är tvärt om! Usch. Jag får minnas alla fina spelningar med dem bara <3

Axel i Zombiekrig från den 28/12 <3

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? - Min kamera! Gud vad jag älskar den! Dock suger jag fortfarande på att fota och jag är inte så flitig med den.. men ändå! :D <3
25. Något du önskade dig men inte fick? - En mobiltelefon, men det är heeeelt okej eftersom jag fick min efterlängtade kamera! :D
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012? - På själva födelsedagen har jag ingen aning! Men jag firade det hela med en blandning av gamla och "nya" vänner. Trevlig värre var det :3 <3
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Det finns det säkert! Tex hade det vart mycket bättre om jag inte vart småsjuk hela tiden! Mycket bättre att vra ordentligt sjuk först och sedan helt frisk.. Småsjuk är det värsta som finns!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012? - Om man kollar på musiken; som vanligt. Älskade Zombiekrig och Eldrimner är fortfarande favoriter. Dark Tranquillity också, precis som gamla Avatar. <3 Klädstilen har ändrats till mer "normal" än innan, men det beror mest på tidsbrist och orkeslöshet. Underliga ord där kände jag, men ah. :)
29. Vad fick dig att må bra? - Musik och vänner. <3 Konserter.. åh <3
30. Vilken kändis var du mest sugen på? - Sugen på? Nu tänker jag tolka det här som "sugen på att se live". Typ spelning. Och svaret är då: WBTBWB, eftersom jag inte har sett dem live. Sen såklart ALLTID Zombiekrig, Eldrimner, Dark Tranquillity och Avatar. 
31. Vem saknade du? - åh, finns flera jag skulle kunna skriva här! Ingen nämnd, ingen glömd! <3
32. Den bästa nya personen du träffade? - Matz, Susanna och Ibrahim? :D

 

Nu är det bara att hoppas att 2013 blir ett ännu bättre år än 2012! <3 

Kopiera gärna listan och fyll i själva! Skriv en kommentar eller ngt isf, så att jag får läsa! :3


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: