Klickedicken

2013-11-03
21:46:45

Sittning
Jag smsade en kompis för en stund sedan och frågade om hon ville med på sittning i helgen. Hon svarade att hon inte riktigt vet vad en sittning är. Jag har inte ens tänkt på att man kanske inte vet vad en sittning är om man inte går eller har gått på chalmers eller annan högskola! Jag har alltid varit lika bekant med ordet sittning som med alla andra "vanliga ord" eftersom min mamma använder det flitigt. (Minns tex fortfarade när det diskuterades mycket om hon skulle ha sittning eller öppet hus på sin födelsedag.)
 
I vilket fall tänkte jag att jag kanske borde förklara vad en sittning är! Och.. om det finns fler ord folk inte fattar är det bara att säga till!
 
I vilket fall är sittning en fest där man sitter till bords och äter. Det kan vara allt från en fin sittining, såsom studentbalen, till en riktigt dräggig sittning där man skriker, super och klättrar på borden. Något som finns på alla sitnningar är allsång, mat och alkohol. Oftast är det fett trevligt och lätt värt att gå på!
 
Bild från vår halvdräggiga finalsittning. :)
 
Jag har alltid gillat att fixa och planera saker, så nu när alla nollan i min phaddergrupp ska arra sittning till phaddrarna är jag helt hyper för att jag är pepp på det! Ska verkligen bli askul! :D Imorgon ska vi ha andra mötet med planering och vi kommer förmodligen bestämma vem som ansvarar för vad och vilket tema vi ska ha. Man har ofta något roligt tema på en sittning. Till exempel hade de politiskt icke-korrekt som tema förra året, och nästa vecka ska jag kanske på horror-sittning. Men man kan ju såklart hitta på lite vilket tema man vill, liksom :)
 
Som jag nämnde tidigare har man massa olika låtar man sjunger tillsammans på sittning. Tänkte dela med mig av Livet, fast typ på ryska. (Alltså originallåten, typ) Och Theobald Thor. Två favoriter ;) 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: