Klickedicken

2013-10-11
18:49:12

Är jag en riktig chalmerist?
Innan jag började på TM fick jag hem nollmodulen. På varje sida i den finns ett litet påstående och om flertalet stämmer in på dig vet du att du är en riktig chalmerist. Jag tog dem och tänkte svara på om de stämmer in på mig. :)
 

Du vet att du är chalmerist när...

[x] du får ditt antagningsbesked

[] du somnar när grannen går till jobbet

[] du drömmer om integralmonstret

[x] du inte har tid - så lite tid som jag har nu har jag verkligen aldrig i hela mitt liv haft

[] du inte har råd - lär inte ha när jag flyttar hemmifrån, men nu bor jag hemma ;D

[x] din första tanke efter misstag är ctrl+z - Det har nästan försvunnit efter att jag började på CTH eftersom det är linux där... Så jag förstår inte varför de har det här påståendet här! :o

[x] du befinner dig där det finns gratis baguette - eller gratis annan mat! Gratis är gott.

[x] du vet att ibland går det bra och ibland går det dåligt 

[x] du känner dig vilsen utanför chalmersområdet - Helt sjukt. Jag var inne i Brunns idag och kände mig sjukt vilsen. Detta är ett feeeett teckan på att man är chalmerist, haha.

[x] du vet hur man effektivt suddar svarta tavlan - men jag vet någon som inte vet....

[] pappret i dina chalmersblock räcker för att tapetsera om hemma - inte än... .  .   .

[x] du drar matteskämt för dina föräldrar - Det har jag gjort länge... innan var det de som drog sådana för mig. Visste när jag var liten att pappa kallade ris för matris. (Uttalat som matriser i matteboken....)

[] du har skaffat årskort på Fysiken - Ogillar fysiken sedan 6 år tillbaka, ungefär

[] du har aldrig använt ditt årskort på Fysiken

[] du åker fast för friåkning på spårvagnen

[] du använder kondom för att slippa fler spårvagnskontrollanter - ?

[x] du gillar tanktelekar med oändligheten - Vem gör inte? :3 

[x] du är rädd för att få dumvästen - Hashe är lätt värd att ha den, dock...

[x] du vill införa lag på nollbrickor - JA! Jag saknar att ha min, måste jag säga </3

[] du på en kväll glömmer allt du lärt dig på åtta veckor - inte gått åtta veckor än, men kan tänka mig att detta kommer att inträffa.

[] du sitter framför din 5:e omtenta med ett tänt ljus på bänken

[] du sitter framför din 10:e omtenta iförd frack

[] du sitter framför din 20:e omtenta iförd rustning

[] du sitter framför din 50:e omtenta i permobil

[] du sitter framför din 100:e omtenta med eget läkarlag

[] du tvättar dina kläder med diskmedel

[] du skriker åt folk på scen - Hade lätt gjort det under nollningen om jag inte var så sjukt hes...

[] du försöker låsa upp lägenhetsporten med chalmerspasserkortet - Kommer lätt att hända...

[] du betalar din hyra till kåren - Har inte någon fått dumvästen för det här? 

[x] dina gamla vänner förstår inte dina nya skämt - Definiera gamla vänner? Men fetgamla - nej. :)

[x] dina nya vänner förstår inte dina gamla skämt - Hände dock snarare i gymnasiet

[x] du sjunger sittningsvisor i duschen - Nja, men de går i huvudet runt, runt. Även när man promenerar hem eller åker buss.

[] du skriver ditt CV i LaTeX - kommer förmodligen att göra det...

[] du är en hejare på att skriva grekiska bokstäver - Inte än. Kan fortfarande inte skriva ett fint xi.

[] du åker brödback ner för Olgas trappor - Ååååh, hade de inte åkt över vårt märke under nollingen hade jag åkt. Men det gjorde de ju inte. 

[] du ber bartendern strecka din nota - ska göra det nästa gång. Systemet med att strecka är det smartaste som någonsin hittats på.

[] bartendern streckar din nota

[] ditt favoritplagg är heltäckande och luktar apa - Har ingen. Men hade vart sååå coolt att ha! :33

[x] du älskar mörkret - Behöver man vara chalmerist för det!?

[x] du firar 14 mars och 31 april

[/] du föredrar øhl mellan 42° och 47°C - Föredrar? Nää, men det var sjukt najs att försöka häva och sen capsa efter det...

[] din matlåda luktar inte matlåda längre

[x] du köper spårvagnskor fast du bor 10 minuter från skolan 

[x] du går inte på mittentoan i skolan - Inte en chans.

[x] du kan träffa en mugg med en kapsyl på 3 meters håll - caps!

[] du har döpt om alla dina papperskorgar till stora Ordo

[] du går till skolan när alla andra går hem

[x] du sover över i skolan - Nja.. men stannat hela natten. Har även hängt där fetsent, men då snackar vi nollning. Det räknas väl halvt? eller? Hela natten är dock efter nollningen, så det räknas ;)

[] ditt passerkort blir spärrat för att du sovit över i skolan 

[x] du vet inte om det är natt eller dag när du vaknar

[] du får ångest var åttonde vecka - lär hända

[x] det är tufft att diska

[] du har en favoritsats och kan bevisa den - inte än

[x] du har infört pizza i din kostcirkel

[x] du vet vad aspa, capsa och puffa är

[x] du aspar capsar och puffar

[x] du anses smart bland dina gamla kompisar

[x] du känner dig dum

[x] du inser att vissa saker borde inses lätt

[x] du vet vilken läsvecka, men inte vilken månad, det är

[x] du tycker det är helt normalt att vara i skolan 16 timmar per dag - halvnormalt. Under nollningen var det lite med 16. Nu är det inte överdrivet att man är där fetlänge...

[x] du har med dig en egen gaffel till skolan 

[x] du vill gå med i FnollK - hade vart asballt! Vet inte om jag skulle orka, dock.

[] du ställer dig upp på sektionsmötet

[] du skriver nollmodulen

 

Så mycket chalmerist är jag i nuläget! Hur mycket är du? Jag utmanar alla jag känner, som har blogg och går på Chalmers att svara på den här listan! Kommentera gärna länk till inlägget här om ni vill visa att ni antagit utmaningen! ;D (går du inte på CTH kan du gärna göra det ändå)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: