Klickedicken

2013-10-09
19:03:06

Datorlabb
Jag är ÄNTLIGEN klar med datorintron! Blev godkänd på de två sista labbarna idag! :3
 
Internetlabben var det bästa. Det var en såndär labb där man bara svarar på frågor och inte egentligen gör något själv. Det är bara frågorna. Sen förväntas man kunna kopiera filer över SSH och grejer. Jag kände mig sjukt osäker på hur man gör allt vad man kunde tänkas behöva göra när man skulle redovisa, men när jag hade gett mitt namn och personnummer sa handledaren att "Ah, men då godkänner jag dig!". Jag fattade först inte vad han sa.. meeeeen tydligen hade jag svarat såpass bra på frågorna att jag inte behövde visa att jag visste vad jag höll på med. YAY! 
 
Något som var ännu ballare vad när Adam skulle bli godkänd.. Handledaren tar emot namn och personnummer, klickar runt lite på sin dator, blir helt still och säger sedan, rätt långsamt: "eeeh, jag råkade trycka enter en gång för mycket... sååå du är godkänd! Grattis!" Skönaste sättet att bli godkänd asså! :D

Tänker man efter så har vi lärt oss fett mycket på den kursen, även om man samtidigt inte har lärt sig någonting alls. Det kan låta jättekonstigt, men det är sant! Jag känner inte att jag kan någonting om hur man använder terminalen, LaTeX eller hur SSH fungerar. Men samtidigt är man så mycket mer vad vid att handskas med en Linuxdator, man kan också mycket lättare ta reda på hur man gör saker i både terminalen och LaTeX än tidigare och man vet ungefär hur det borde funka. Så ja, jag har lärt mig massor, men samtidigt inte. :p
 
Okej, lite meningslös bild, kanske. Men den illustrerar iaf att jag kan göra lite saker i terminalen och att jag har lyckats få skolmailen till thunderbird på min egen dator! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: