Klickedicken

2013-10-30
17:49:00

Ge blod!
Idag var det blodlunch i focus. Vad sjutton är blodlunch, tänker ni nod gå? Joo, det är att man får gratis blodpudding av blodgruppen om man sedan följer med dem och lämnar blod! Lämna blod har jag tänkt måååånga gånger att jag ska göra! God gärning, man får najs prylar och det kostar mig ingenting. Framförallt det att det är en god gärning. Nu när blodgruppen skulle gå var det ett bra tillfälle, liksom. Man kunde ba hänga på, enkelt och bra.
 
Första gången måste man svara på aaaasmånga frågor och sedan ta blodprov för att få se om man får lämna över huvud taget. Är allt okej får man komma tillbaka och lämna första gången fem veckor senare. Allt var okej hos mig, så ska dit i början av december och lämna på riktigt! :D
 
Något som stör mig med hela lämna-blod-saken är att ett av villkoren för att få lämna är att om man är man får man inte ha haft sex med en annan man på 12 månader. ETT HELT ÅR. Det är ju i princip som att säga att homosexuella män inte får lämna blod. För alla andra gäller att man inte får ha bytt partner de senaste tre månaderna. Jag tycker att det är diskriminerande. Antagligen finns det iofs någon anledning till det här, men tycker att de ska vara tydligare med den isf, för att undvika att man blir arg på dem!
 
Från när vi lämnade blod idag! Bilden lånad från deras facebooksida.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: