Klickedicken

2013-10-10
18:59:13

Matlab
Som ni kanske såg skrev jag i går att jag är klar med datorintrokursen? Nu är det bara matlab kvar! Efter det är det "bara" matten som jag har tenta på nästnästa vecka!
 
Matlab-labbarna var jättelätta i början, men de blir verkligen svårare och svårare. Den vi håller på med nu har vi suttit med i många timmar. MÅNGA timmar. Och då har vi ändå vart tre eller fyra personer hela tiden. Helt sjukt ju. Meeen sånt är livet. Jag hoppas att vi hinner bli godkända innan det är för sent! Det ska ju egentligen inte vara några störra problem, men ändå...
 
 
 
Jag lärde mig nyss hur man väljer egna färger till min yta! Den kan ha massa olika färger samtidigt.. och jag kompinerar dem som jag vill. Nu är jag inte så estetiskt lagd, men ni får stå ut med det! Man lågger alltså in en matris i colormap... :D Fler rader ger fler färger, men man kan inte ha fler kolonner än tre. Man ska ha tre. Här har jag tre rader med olika färger :D
(Pinsamt att jag failade med färgen och råkade ta bort en etta utan att sätta dit en nolla eller om det var tvärt om....)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: