Klickedicken

2013-10-30
23:41:00

Nytt vs gammalt
Vet ni? Jag ska på spelning! Kom på att jag inte har skrivit så mycket om musik alls det senaste. Jag ska på WBTBWB-skpelning om en vecka ungefär och i december ska jag se Dark Tranquillity. DT är ju ett av mina absoluta favoritband! Myyys. 
 
När band turnerar har de nästan alltid släppt en ny skiva, så också denna gången. Både Dark Tranquillity och WBTBWB har släppt nytt som jag inte har lyssnat på alls än. Och ska man på spelningen är det ju gött att ha lyssnat lite på de nya låtarna innan! 
 
Igår, hos Fille, lyssnade vi på nya skivan av WBTBWB och tyckte den sög. Första gången man hör en ny skiva tycker jag ofta att den är dålig. Antagligen är det lite för att man har en känsla av hur ett band låter och sen när de släpper en ny skiva låter det ju inte som de tidigare. Meeen lyssnar man igen inser man att WBTBWB's nya inte alls är så dålig! Såklart finns det både bra och dåliga låtar, som på alla skivor och de är inte bättre än de gamla låtarna. Inte än iaf. Men jag tycker inte längre att hela skivan är dålig... 
 
Datk Tranquillitys nya har jag inte lyssnat alls på. Tyckte förra, We are the Woid, var sämre än de gamla skivorna, så när det kom en ny kände jag inte behovet av att lyssna direkt. Meeeen snackade med Tobe i lördags och han sa att den är värd att lyssna på. Med tanke på att han har haft rätt innan tänkte jag att det kan vara värt att lyssna ;D Såe ska se till att göra det nu och se om det är en bra skiva eller ej! :D
 
Dark Tranquillity <3 Bilden snodde jag här.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: