Klickedicken

2013-09-17
21:09:23

Tid
Det här med att ha tid och att inte ha tid.. Jag har inte haft speciellt mycket tid till att sitta vid datorn det senaste. Eller ah, inte alls lika mycket som vanligt! Det har varit mottagning i skolan och bara det har tagit upp större delen av mitt dygn, så har inte ens hunnit plugga förrän denna veckan började. Så nu när mottagningen är över ska jag försöka få tid till allt jag vill ha tid med igen! Plugga är något som kommer ta myyycket mer tid ny än det har gjort innan, eftersom man faktiskt behöver plugga på Chalmers. Eh. Ny skola och ny klass betyder nya människor, som i sin tur betyder att man kommer lägga mer tid på vänner. Sedan ska jag försöka köra bil regelbundet, så att jag kanske kan ta körkort någon gång också. Som ni hör kan listan göras lång på grejer man borde göra.
 
Hur gör man då för att få tid till allt? Jag vet fakstikt inte! Först måste man ju prioritera bort saker, sen ta bort allt som gör en stressad eller tar ens energi. Meeeeen sen då? Och vad är det som gör en stressad? Eller tar ens energi? Olika för alla såklart... 
 
Jag inser att det finns otroligt många småsaker som är astöntiga, men som tar min energi. Typ som att jag har över 100 olästa blogginlägg på bloglovin. Vad gör jag åt dem? Jag kan inte bara markera alla som läste för att jag inte vill missa ngt, så jag kollar på alla och klickar "läst" på de som ser tråkiga ut och sparar resten. Kan ju kolla på dem senare. Detta är jag i ett nötskal! Måste ta tag i det asså. Till att börja med kan man ju sluta följa så många på bloglovin. ;)
 
Att inte ligga fetmycket efter i skolan är helt klart avstressande! Sååå ska gå o plugga lite matte nu! LÄSA i matteboken. Det ni. ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: