Klickedicken

2015-02-11
22:55:53

Alkohol och träning
Jag har länge funderat på det här med alkohol och träning. Om man läser på bloggar känns det ofta som att man inte ens kan ta EN öl för att då har man "förstört" all träning på lååång tid. Det verkar verkligen vara nolltollerans på alkohol om man tränar mer än tre gånger i veckan. Sedan börjar man tänka lite till och inser att det inte skulle vara många unga som tränar mycket om man inte kan dricka alkohol också... Plötsligt kände jag mig heeeeeeelt lost. Hur mycket är okej att dricka utan att det påverkar för mycket? Hur långt innan eller efter träning kan man dricka en viss mängd alkohol utan att det påverkar alls? 
 
De frågorna och allt annat man kan tänka sig om alkohol och träning hittade jag i en artikel HÄR. Tycker verkligen att den är läsvärd, även om den är lång! Läs och njut ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: