Klickedicken

2015-01-18
23:54:00

Jag blev vald!
Det var bastu igår med min fantastiska phaddergrupp. Det innebär att man bastar, dricker öl, äter mat och framförallt väljer ny phaddergruppschef. Jag, Tobbe, Schill, Jo, Karlsson och Jim var där flera timmar innan för att börja fixa käk och få igång elden i bastun. Känns ju seriöst och vettigt och allt sånt... Sen inser man att jag och Tobbe glömde tre kilo köttfärs i kassan på Willys och att det verkar som att bastun inte går att tända. Det verkade som att allt skulle bli skit i några timmar, men sedan löste sig allt! :) Bastun var rökig och riset bränt, men annars var allt bra! OCH jag hade min Pikachu-dräkt!
 
När folk började droppa in blev det mer och mer öl och prat ända tills någon idiot tyckte det var dags att bada! Det var då 39 grader och rätt mycket rök i bastun, ändå var vi några tapra som bytte till badkläder, sprang ut på bryggan och tog ett dopp. Heeeeeeeeelt sjukt kallt var det! Jag var lite mesig och hoppade bara i och gick upp direkt, men det var några som dök eller tog en liten simtur! I vilket fall var alla snabba upp tillbaka till bastun, där vi satt och frös tills någon tyckte att vi skulle äta. Chili con carnen var asgod även om vi senare skulle ägna timmar åt att skrapa loss brända risrester ur kastrullen... 
 
Efter maten var det dags för det alla egentligen var där för, nämligen bastumötet! Jim och Marika skulle lämna över till två nya. Och jag antar att anledningen till att man inte får gå ut ur bastun förrän mötet är slut är att det inte ska ta hela natten... Till en början kan man nominera personer som man tycker skulle passa som gaylord (alltså phaddergruppschef) och sedan röstar man fram den man tycker passar bäst. Såklart kommer massa dumma förslag eftersom det är 666. Typ att han som precis gick ut OCH har vart gaylord innan ska bli vald... Men det kom några seriösa nomineringar också och efter första omröstningen var det lika mellan mig och Karlsson, sex röster var, men efter en andra omröstning och lite fler kommentarer ("Jag tycker Jenny är vettig" och "Jeny är min idol", blev mkt glad för dem), så blev jag ny gaylord! Jag är aspepp och tycker det ska bli jättekul, så blev massa glad! Hörde senare också att jag vann med typ 12 - 8 :D Men sen blev Karlsson min vice och det är jag verkligen jättenöjd med. Gissa varför? För att hon är VETTIG. Det är det finaste man kan vara på Chalmers.
 
Nu blev det jättelångt här, och det är okej att inte orka läsa hela. Inser att det här inlägget är fett detaljerat mest för min egen skull. (Fett ego här borta...) Och tyvärr har jag inte en enda bild från bastun..
 
Vill avsluta med ett citat...
"Uh, jag behöver min skönhetssömn!"
"nää, men lägg av!"
"Jag tar ingen skit asså!!"
 
Jag och två till kunde inte sluta skratta åt detta fantastiska. Känner att jag har bra nollan asså xD

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: