Klickedicken

2015-01-31
20:10:56

Listaaa
Haha dags för en liten lista igen, va? xD Älskar att svara på dem, men kan förstå att det inte alltid är kul att läsa x)
 

1. Bästa frukosten? Ååååh, jag vet inte! Har en slags hatkärlek till frukost på ett sätt. Men den bästa är nog när Tobbe (någon gång i början av vårt förhållande) vaknar innan mig, klättrar över mig i sängen, går upp och gör frukost till mig och sedan kommer ner med den till min säng :D <3 Det fanns nyskalad morot, avokado, juice och ngt gott bröd och lite till hihi :3 
2. Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen? Asså för ett halvår sedan hade jag nog sagt att drinken var viktigare, men har börjat tycka mer och mer om vin! Så nu skulle jag säga aldrig mer drink isf. :)

3. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken? Inte svårt, svart såklart!

4. Bästa uppfinningen? Uppfinning? Vad är liksom en uppfinning? Kanske internet då? Eller telefonen? Om jag kan säga smartphone så gör jag ju det, eftersom den har allt :D

5. Vilken egenskap saknar du enligt dig själv? Att prata inför folk. Visst känns det lättare än det gjorde i exempelvis grundskolan, men hatar det fortfarande och är otroligt kass på det. Det räcker att flera av mina inte allra närmaste kompisar tystnar och ska lyssna på ngt jag har att säga så snubblar jag på orden. Inte najs!

6. Vad ska dina barn heta? Vi låtsas att du får en pojke och en flicka. Tom-Pontus? Haha ingen aning! Vill bestämma det efter de är födda, så att de får namn de passar i! Har dock alltid gillat namnet Alexander. 

7. Du måste bo i Kuala Lumpur i två år. Gråter du av glädje eller sorg när du hör det? Eh, vad är det? Hittar massa storstadsbilder på google och det verkar vara fint, typ? Så ja, varför inte? XD

8. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet? Asså jag trivs ju så jäkla bra i Göteborg, så jag tänker nog nästan säga det! Vill någon gång testa att bo i Stockholm för att det är ju faktiskt också fint. (Ja, jag erkänner det nu!) Meeeeen ska det vara resten av livet vill jag dra ett säkert kort och säga Göteborg 

9. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer få lyssna på musik? Kollar aldrig på TV, så att ta bort den är ju ett lätt val då. Kollar en del på film, men det kan ju inte räknas som TV ändå. Musiken måste jag ha kvar! 

10. Vilket sällskapsspel är du bäst på? Oj... Monopol kanske? :D Nä, men gillar inte så många sådana där spel. Ser inte riktigt det roliga i det. Men monopol är rätt kul ändå :)

11. Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha? Jag vet inte riktigt.. Men något hjärndött. Jag skulle få nippran av det. Kanske vaktmästare på en skola. Alla barn hatar vaktmästaren och han hade såklart velat vara någon vaktmästra (jag, jag hittar på ord här..) någon annanstans än bland skrikand barn. Eeeeeeller telefonförsäljare förresten, fyfan.

12. Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja? Om ön var öde skulle jag inte se någon anledning till att ha några skönhetsprodukter alls ^^ Meeeeeeeeeeeen maskara kanske?

13. Vilka är dina 5 favoritbloggar? Åh! Gillar Keela för att hon alltid är så positiv och glad, sen läser jag Alexandra Bring, men sedan är det nog mest kompisars bloggar och eh jag erkänner att jag läser kissies ibland också. haha! Men kompisarna då. Natta, Susanna och Julia

14. Vem känner dig bäst och varför? Det är lite svårt... Såklart känner Tobbe mig bäst på ett sätt, han vet liksom den sjupaste skiten, ni vet. Men i övrigt säger jag Natta och Susanna och de två är lite svåra att jämföra i det här. De vet helt olika saker om mig, men tror att de vet lika mycket ungefär. Natta har jag ju kännt sedan grundskolan och vi har varit nära vänner nästan hela tiden sedan dess, så det är henne jag har känt längst. Susanna lärde jag känna i gymnasiet och vi blev sjukt jäkla nära jättefort! Hon förstår mig också på ett fantastiskt sätt, mycket för att vi är så lika i många saker. 

15. Vad står på din shoppinglista till våren? Det beror helt på om jag får CSN efter påsk eller inte! xD Min mobil kommer nog dö helt om inte allt för länge, så är i behov av att köpa en ny sådan. Men förutom det vet jag faktiskt inte riktigt! 

16. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då? Hem till min säng eller ut på promenad. Det beror lite på vädret och anledningen till att jag behöver vara ensam och/eller tänka.

17. Vilket mål jobbar du mot just nu? Att klara mina kurser! Just nu ser det väldigt ljust ut :D

18. Vad vill du bli när du blir stor? Snygg. Nej, jag vet inte XD Har verkligen ingen större framtidsplan egentligen. 

19. Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det bli? En helt ny hoppy alltså? Något jag inte riktigt testat innan? Spela spel blev väl liiiiiite ny hobby nästan? Och det hade jag ganska mycket hat emot innan, men om jag ska komma på ngt nytt igen... Ishockey? Har velat spela ishockey sedan jag var liten, men aldrig börjat liksom. :P

20. Om du kunde gå tillbaka till dig själv som liten och ge dig själv ett enda tips för framtiden, vad skulle det vara? Våga chansa, du har folk som hjälper dig om allt går fel, även om du inte tror det nu!

21. Kakor, chips eller godis? Jag är lite extra svag för lösgodis måste jag erkänna.... Vet ju bara hur mycket jag och natta "råkade" äta igår x)

22. Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet? Fick den här frågan av en kompis för inte så längesedan... Haha. Jag svarade att åderpåle är det finaste ordet och att ögongodis är det fulaste, men ska jag ge ett seriöst svar blir det genast mycket svårare! Det fulaste jag vet är penis. Inte för vad det betyder, utan för att det inte har någon böjning. (höhö, den ordvitsen!!) Nej, men det heter inte penisEN, utan bara penis. Som ett egennamn. Det finns fler ord som är så och då hatar jag dem också, men kommer inte på något nu xD 

Den här skapelsen har Axel ritat! Mycket fint. Ville bara illusterea lite... Kan beskriva både penis och åderpåle xD

 

 


Kommentarer:
#1: Natta

hahaha man kan ju säga penisen, isf hatar du varje gång jag skriver de x) btw så skrev du penis i smset förut xD

Svar: Det är inte grammatiskt korrekt! Men ja, jag hatar lite på det XD Dock, om man börjar säga tex penisen och sånt istället, trots att det är fel känns det mer okej. Om alla gör det kanske det ändras vad som är rätt, liksom (A)
Klickedicken

2015-02-01 @ 01:08:30
#2: Nathaly

hahahaha men man måste böja ord om de ska gå att säga i olika sammanhang xD

Svar: Precis! Det är det jag hatar med det! Att det är fel att göra det, fast man så gärna vill. Har något emot "hen" också. Finns liksom ingen "henne/honom" form :/
Klickedicken

2015-02-01 @ 13:10:28
#3: Nathaly

Btw har jag gjort den listan? frågorna känns sååå bekant! eller är det en utav listorna du mailade till mig? xD

Svar: Hahah, snodde från Kissie och det var du som frågade mig och bästa/sämsta ordet XD
Klickedicken

2015-02-01 @ 19:44:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: