Klickedicken

2015-01-06
02:48:18

Nyårslista

Så här runt nyår pratar folk alltid om det gångna året, men tycker det är sjukt svårt att själv skriva ner och komma ihåg allt man har gjort! Har haft ett fett osammanhängande och annorlunda år iår, så tänkte fylla i en lista istället. Kankse ger någon sorts bild av mitt 2014 ;)

Beskriv året med tre ord. Kärlek, missnöje och kunskap

Bästa köpet? Kanske min kindle? Det är det första jag kommer att tänka på, antagligen för att det är det dyraste jag köpt under året. Köpte även cheap-monday-jeans för 125 kr i somras och de är fortfarande mina favoritbyxor! De var nog ett bättre köp. Annars kanske något av de tre asbilliga, men fett roliga spelen jag köpt :) Svårt att bestämma mig med andra ord. 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014? Ingen aning, faktiskt! Har nog aldrig lyssnat så lite på musik som under 2014, så tror inte riktigt jag kan säga en låt. Har i princip bara lyssnat på samma musik som tidigare, dessutom :/

Vem har du umgåtts med mest? Tobbe, utan tvekan!

Har du blivit bättre på något? Jag har blivit bättre på att ta för mig och våga göra saker. Sen har jag blivit bättre på film! Har typ sett lika mycket filmer under 2014 som under resten av mitt liv XD 

Vad var extra dåligt med året? Det enda dåliga med året förutom att jag har missat en del i skolan är att det känns som att många gamla vänner som har försvunnit och kommit tillbaka flera gånger, så att man inte riktigt vet var man har dem. Gäller ju såklart inte alla liksom.

Vad var extra bra? Har ingen speciell händelse direkt. Kanske sommaren i Stockholm, minifestival i Trollhättan, mottagningen eller nollans tacksittning. Eller kankse Cortégen! Den var fett kul :3

Lärde du känna några nya människor? Alla mina nollan! Var phadder och tog, tillsammans med andra, hand om 16 nykomlingar på Chalmers. Fett mysiga små nollan :3

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Eftersom jag fyllde 20 fick jag köpa saker på systemet, så var där innan de öppnade på min födelsedag och skyndade mig in och köpte en varm & kall direkt, bara för att få ett kvitto från 10.00! Kanske låter töntigt, men jag tycker det är kul! Sen har jag varit både i Tyskland och Danmark och köpt öl och sprit. :3 Nu handlade det massa om alkohol här, känner jag! Kan ju berätta en annan sak jag börjat göra under 2014 som jag aldrig gjort innan; spela spel! Har alltid tyckt att det är astöntigt att spela spel och aldrig fattat vad det skulle vara för kul med det, men har fått testa en del under 2014 och dessutom fått förklarat för mig hur man gör osv. Så nu kan jag se en glädje och avslappning i att spela, även som jag är sämst på det xD 

Gjorde någonting dig riktigt glad? När jag insåg att jag har gått ner 14kg sedan våren innan Chalmers! Låter säkert jätteytligt och tråkigt, men jag har liksom inte tänkt SÅ mycket på det innan, eller sett det så väl, men när jag såg det på vågen blev jag fett glad :)) Egentligen borde jag säkert säga något om vad någon mig närstående har gjort eller så, men det är så mycket små söta saker hela tiden, så kan inte säga något extra bra eller fint :3

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Jobbet? Kanske att jag har skaffat ett jobb? Det är ju verkligen inte det bästa jobbet man kan ha, det är nämligen att dela ut reklam. Men det är värt att det bara är en gång i veckan, även om det är dåligt betalt och så. Ser det som en trevlig promenad (Y)

Största framgång på det privata planet? Jag har blivit mer bekväm i mig själv, tror jag. Har iaf utvecklats mycket som person. Inser att jag har varit relativt inåtvänd under tiden, men nu känner jag mig säker nog att ta upp kontakten med gamla vänner igen! Har varit mycket med allt möjligt, så har tappat kontakten med fler än jag ville, tyvärr. 

Vem saknade du? Har framförallt saknat mitt gamla fässbergsgäng! Folk har hamnat i olika städer, bråkat eller bara inte haft tid. Det är sååå tydligt hur mycket svårare det är att träffas nu när man inte går i skolan på samma ställe :(

 

Har du haft ett förhållande under 2014? Jaaa <3

Vart reste du under 2014? Danmark en gång med två kompisar från Chalmers och en gång med Fille. Sen åkte jag och Tobbe till Kiel nu precis innan jul! Fett mysigt alla tre gångerna :3

Vad var din största tabbe 2014? När jag satt i Tobbes säng i Stockholm i somras. Vi hade precis kommit hem från något och jag började fundera på att skriva ut biljetten till tåget hem. Jag loggade in på sj.se och ser att tåget skulle gå om TRE minuter!? Var helt säker på att det skulle gått typ tre timmar senare. Så ah, missade tåget från Stockholm till Göteborg... 

Vilka ser du som de största händelserna under året? Fira ett år med Tobbe? 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Plugga mer! Och ta fler chanser att göra coola och spännande saker. 

Tror du 2015 kommer bli lika bra? Tror att allt bara blir bättre! Man ska alltid försöka se positivt på tillaron och jag ser inget som skulle försvinna 2015 som jag hade 2014. 

Vad kommer du sakna från 2014? Ingenting? Har alla vänner kvar och minnen från upplevelser. 2015 kommer bjuda på nya av båda, så kan liksom bara bli bättre och borde inte finnas något att sakna :)

Vad önskar du att du gjort mer? Allt tror jag! Hade inte vart fel att plugga mer, samtidigt som det inte hade vart fel att göra allt det jag gjorde när jag "borde" pluggat, liksom :p

Vad spenderade du mest pengar på? Oj, det var svårt! På ett sätt har jag spenderat mer pengar än tidigare, men samtidigt känns det som att jag inte har spenderat några pengar. Men jag köpte min Kindle! Annars har jag åkt tåg för en del pengar... Inser också att jag har börjat köpa mer mat själv, med tanke på att jag hänger mer och mer hos Tobbe och mindre hemma hos mamma. Då blir det ju naturligt att köpa mer mat, antar jag :) Med andra ord har jag nog inget bra svar på den här frågan XD

Och så slutligen; dina planer inför 2015? Kanske låter jätteytligt, men 2014 brydde jag mig massor om att ändra det jag inte klarade av med mig själv som person, så 2015 vill jag ändra mitt utseende. Nu låter det som att jag ska gå och operera mig! Inte det jag menar. Jag ska lägga mer tid på vad för kläder jag har på mig, eftersom jag egentligen tycker det är lite kul (a). Sen ska jag börja träna igen tänkte jag! 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: